Avatar billede danish1977 Nybegynder
24. oktober 2009 - 21:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TCD bredbåndstv og trådløs/elnet netværk

Hej Folkens,

Findes der mon nogen der til dato har haft held med at lave trådløst tv i HDMI-kvalitet, enten trådløst, eller gennem homeplugs via. elnettet?

Jeg har netop fået TDC bredbåndstv pr. Home Trio, og har p.t. godt gang i stue tv'et. Jeg har yderligere erhvervet mig en boks til ungerne på førstesalen, men går stadig og lurer lidt på om jeg kan være heldig at finde frem til noget trådløst til deres boks, nogen som kan håndtere den protokol som det digitale tv-signal sendes med.

Jeg kan forstå på TDC at der kræves ca. 3,5 Mbit pr. tv/optagelse, så i og for sig skulle det trådløse netværk jo nok kunne følge med, men protokollen kan ikke køre på de routere jeg kender til.

Findes der noget p.t. som kan håndtere at "forwarde" min TDC-telefon-modem-router-boks' tv-signal til næste TDC-boks på min førstesal?

Er der evt. nogen der har prøvet at knalde netværket i en "homeplug" og ind i stikkontakten og så ud igen andetsteds?
(Vel at mærke på samme gruppe)

Jeg har googlet og googlet, men har ikke kunnet finde noget der kan klare en tip-top tråløs kvalitet, og er ikke heltsikker på hvordan jeg får min søgning tilpasset absolut nyeste teknologi for at finde noget der måske kan bruge.

På forhånd tak :)
Avatar billede justrace Novice
24. oktober 2009 - 22:05 #1
HomePlugs virker udmærket, men hastigheden er ikke i top.
Avatar billede danish1977 Nybegynder
24. oktober 2009 - 22:10 #2
Ja, de virker udmærket til alm. net trafik, men kan de klare trafik hvor der er tv signal overlejret?

Min tekniske tanke var at den fint kunne fixe at påhæfte den normale protokol, men kan den også sende tv-signalet med, kan den håndtere den protokol det sendes med?
Avatar billede tvindkind Nybegynder
25. oktober 2009 - 12:43 #3
Hej i forbindelse med det her srøgs,ål ha jeg lige et andet .. Jeg ha et helt netværk hvor jeg arbejder med DHCP server / Terminal srv .. Proxy server osv ... nu ha vi fået Home Trio ... men i den router / modem .. kan jeg ikke slukke for DHCP eller lave en port forwarding ... ved i om jeg kan købe en router/modem som der kan sende der understøtter bredbåndstv og hvor jeg kan lave de instilinger ???
Avatar billede danish1977 Nybegynder
15. august 2011 - 12:16 #4
hm