Avatar billede eraw Praktikant
28. oktober 2009 - 23:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP til printer problem

Hej alle i dygtige mennesker!

Jeg nørkler lige for tiden, ufattelig meget med et rigtig dumt printer problem og føler lidt at jeg løber panden mod muren hver gang jeg tror på at have fundet en løsning...

Det drejer sig om en labelprinter (zebra s4m med 10/100 ethernet) som skal printe barcoder og normal tekst fra Navision. Det hele lader til at virke helt fint, Navision sender den data som den har fået besked på og printeren printer de flotteste labels, problemet er at hvis jeg eksempelvis beder printeren om at udskrive 200 labels, så printer den kun 51 og holder op.

Det er virkelig frustrerende da jeg føler at have prøvet alt, jeg aner simpelthen ikke hvad problemet kan være.

Jeg håber at der er en af jer, som sidder med svaret :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2009 - 11:05 #1
Det tror jeg er så specifikt et problem, at kun Zebra er i stand til at svare på det.

Har du forhørt dem?
Avatar billede eraw Praktikant
29. oktober 2009 - 12:55 #2
JA, Jeg har snakket med en gut der servicerer zebra printere i Danmark. Han siger at han aldrig har hørt om det problem før, han mener at det kan være en opsætning i Navision den er gal med.

Her til morgen ville jeg teste om det kun var i Navision den drillede. Så jeg prøvede at printe 100 test labels ud via et word dokument, og det havde printeren ingen problemer med.

Så jeg tror at det måske er en opsætningsfejl i Navision, kan ikke helt se hvad det ellers kunne være :S
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2009 - 13:39 #3
én enkelt ting, jeg selv ville tjekke.... - det er om der i spoolbiblioteket ligger filer.

det er default c:\windows\system32\spool\printers

Ligger der filer her, kan det være resterne af et forlist printjob - og disse kan give alverdens mærkelige symptomer.

Skriver du via en printserver, skal du både tjekke på klienten og serveren.
Avatar billede eraw Praktikant
29. oktober 2009 - 16:41 #4
ja, der er indbygget printserver i printeren og jeg skriver ligeledes derfra.

Jeg har kigget i: c:\windows\system32\spool\printers på serveren, men mappen var tom.

Hmm.. :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2009 - 08:15 #5
Så er vi mere overe i Navision, og der er jeg ikke så stærk... - beklager.
Avatar billede eraw Praktikant
13. november 2009 - 11:17 #6
Til andre som skulle komme ud i samme problem.

Jeg løste "problemet" ved at installere driverne til printeren lokalt på maskinerne og bruger den som en lokal printer. Den virker ikke korrekt sammen med Navision hvis man bruger den som printerserver, "don't ask me why"
Avatar billede eraw Praktikant
13. november 2009 - 11:17 #7
:)