Avatar billede ktad Nybegynder
29. oktober 2009 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hent data fra database til formular

Hej.

Jeg sidder med en tilmeldingsside hvor jeg har lavet et felt man kan indtaste data i og så henter den automatisk data fra en DB bag med stamdata for det indtastede.

Det virker som sådan også fint nok, dog har jeg 3 problemer som jeg mangler at få til at virke og er gået noget kold.

1. Har et felt i DB der hedder "raekke" på websiden er der en dropdown menu der hedder Række med 4 valgmuligheder - Her vil jeg gerne have den automatisk vælger den valgmulighed der svarer til det der står i DB, hvordan pokker gør jeg det ?

2. Når man henter data fra DB vil jeg gerne have den "låser" felterne der bliver udfyldt med de valgte data ? MEN kun hvis man henter fra DB - ellers skal de være aktiverede for manuel indtastning

3. Når man har trykket på "Hent mine stamdata" knappen vil jeg gerne have den nulstiller indholdet af præcis det formular felt man indtaster data i ? MEN naturligvis stadig beholder indholdet af de netop udfyldte felter lavet ved opslaget

Hvordan løser jeg ovenstående 3 problemer ? Håber nogle kan hjælpe :-)

Koden til siden ser sådan her ud:

<%
if request("medlemsnummer") <> "" then
strSQL = "select * from tblInfosport where medlemsnummer = '"&request("medlemsnummer")&"'"

set rs = conn.execute(strSQL)
if not rs.eof then
medlemsnummer = rs("medlemsnummer")
spillernavn = rs("spillernavn")
klub = rs("klub")
snit = rs("snit")
raekke = rs("raekke")
else
response.write ("<font face=Verdana Size=2 Color=red><b>Der blev ikke fundet et medlem med det angivne medlemsnummer</b><br><br></font>")
end if
%>

<table width="100%" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1">

    <form name="form1" method="post" action="">
<font face="Verdana" Size="2"><b>Indtast medlemsnummer hvis du vil hente dine stamdata automatisk
</b><p>    <tr>
        <td width="33%"><font face="Verdana" Size="2">Indtast medlemsnummer (000000-ABCD)</td>
        <td width="66%"><input type="text" name="medlemsnummer" value="<%if medlemsnummer <> "" then response.write medlemsnummer%>"> <input type="submit" name="medlemsnummerhentdata" value="Hent mine stamdata">
        </td>
    </tr>
    </form>
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>

    <form name="Medlemsdata" method="post" action="tak.asp">
<td><font face="Verdana" Size="2"><b>Eller udfyld manuelt herunder
</b><p></td>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Medlemsnummer</td>
        <td><input name="medlemsnummerindtastet" type="text" size="50" value="<%=medlemsnummer%>"</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Spillernavn</td>
        <td><input name="Spillernavn" type="text" id="Spillernavn" value="<%=spillernavn%>" size="50"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Klub</td>
        <td><input name="klub" type="text" id="klub" value="<%=klub%>" size="50"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Snit</td>
        <td><input name="Snit" type="text" id="snit" value="<%=snit%>" size="2"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Række</td>
        <td><select name="raekke" selected="<%=raekke%>">
            <option value="Ungdom">Ungdom</option>
            <option value="Ulicenserede">Ulicenserede</option>
            <option value="Herrer">Herrer</option>
            <option value="Damer">Damer</option>
            </select>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Bemærkninger</td>
        <td><textarea name="bemaerkninger" rows="3" cols="38"></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">E-mail adresse</td>
        <td><input name="Email" type="text" id="email" size="50"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" Size="2">Evt. telefon</td>
        <td><input name="telefon" type="text" id="telefon" size="10"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>
Avatar billede ktad Nybegynder
29. oktober 2009 - 13:36 #1
Hej igen.

Spørgsmål nr. 1 har jeg fundet løsning på i mellemtiden :-)

Håber nogle kan hjælpe med de 2 sidste
Avatar billede ktad Nybegynder
27. februar 2010 - 10:38 #2
Lukker spørgsmålet pga. manglende svar.