Avatar billede vibs1310 Novice
29. oktober 2009 - 20:14 Der er 1 løsning

Makro til fakturanr.

Jeg sidder og skal til at lave en skabelon til en faktura. Jeg laver den i OpenOffice writer. Jeg har et felt der skal indeholde fakturanr. og vil gerne at det kan opdatere sig automatisk med et fortløbende nummer når der åbnes en ny faktura. Det kunne også være ret fedt hvis den automatisk foreslog at gemme fakturaen som fakturanummeret når der skal gemmes.
Men da det er meget længe siden vi havde noget i skolen om makroer, tænkte jeg der var en venlig sjæl herinde der kunne hjælpe:)
Avatar billede vibs1310 Novice
11. november 2009 - 12:36 #1
Jeg fandt selv ud af det. Fandt koden et andet sted, men den drillede noget. Skar lidt af den væk og vupti så virkede det:)
Til de der sidder med det samme så er koden her:

Function incrementSeed(FilePath)
  Dim FileNumber As Integer
  Dim Seed As Integer

  FileNumber=FreeFile
  Open "c:\fakturanummer.txt" For Input As #FileNumber
  Input #FileNumber,Seed
  Close #FileNumber
  Open "c:\fakturanummer.txt" For Output As #FileNumber
  Write #FileNumber,Seed+1
  Close #FileNumber
  incrementSeed = Seed
End Function

Sub putNumberToInvoice
  oDoc = ThisComponent
  oFrames = oDoc.TextFrames
'xray oFrames

  sFrameName = "Faktura"    ' change frame name here
  If oFrames.hasByName(sFrameName) Then
      oFrame = oFrames.getByName(sFrameName)
'xray oFrame
      sPath = ConvertToURL("file:///C:/Dokumenter/Invoice/seed.txt"
      sInvNum = incrementSeed(sPath)
      oFrame.String = sInvNum
  Else
      MsgBox "There is no " & sFrameName & " frame!"
  End If
End Sub

Husk at oprette filen Fakturanummer.txt og en frame(ramme) der hedder faktura.