Avatar billede madsberg Juniormester
01. november 2009 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra det forrige ark

Hej
Jeg har fået til opgave at lave et simpelt lagerstyringsregneark.
Jeg har indtil videre oprettet 53 ark med en masse varer. Et ark for hver uge i år 2010 og et akkumuleret. Jeg fik omdøbt alle arkene automatisk fra ark1 til uge 1 o.s.v. Jeg kan ikke huske hvordan (må have fået slettet modulet). Jeg har løst det akkumulerede ark : =SUM('uge 1:uge 52'!C4). Det eneste jeg mangler er at overføre lagerbeholdningen ultimo i en uge til primo i den næste uge.
Jeg kan selvfølgelig erstatte formlen : +'uge 1'!G4  51 gange med den relevante uge, men jeg søger en nemmere/bedre løsning. Noget alla : +'(Fanenavn - 1)'!G4
Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede excelent Ekspert
01. november 2009 - 14:24 #1
=INDIREKTE("'Uge " & RÆKKE(1:1) & "'!G4")

træk ned i fyldhåndtaget
Avatar billede madsberg Juniormester
01. november 2009 - 15:10 #2
Hej excelent
Tak for svaret, men det er desværre ikke løsningen.
Opgaven er, at i f.eks. ark: uge 49 skal der i celle C4 skrives tallet fra celle G4 i ark: uge 48. I samme ark skal der i celle C5 skrives tallet fra celle G5 i ark: uge 48 og så fremdeles hele vejen ned. I mine rækker har jeg stående en masse varenumre. Varenumrene er de samme og i samme rækkefølge i alle 53 ark. I kolonne C har jeg lagerbeholdning primo og i kolonne G har jeg lagerbeholdning ultimo. Lagerbeholdning primo skal hentes fra lagerbeholdning ultimo fra den forrige uge.
Håber det er blevet mere forståeligt :o)
Avatar billede excelent Ekspert
01. november 2009 - 15:44 #3
Så skal der nok en makro til, prøv denne
Nu ved jeg ikke hvor mange rækker ned formel skal indsættes i
så ret lige 10 til aktuel og 53 til aktuel

Sub tst()
Application.ScreenUpdating = False
For t = 2 To 53 ' <<< ret 53 til aktuel antal uger
Sheets("Uge " & t).Select
For j = 4 To 10 '<<< ret 10 til antal rækker formlen skal indsættes i
Cells(j, "C").Formula = "='Uge " & t - 1 & "'!G" & j
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede madsberg Juniormester
01. november 2009 - 16:39 #4
Hej excelent
Det virker perfekt.
Tusinde tak for hjælpen.
Det er første gang jeg har stillet et spørgsmål i dette forum og ved ikke hvordan jeg tildeler dig dine 30 point.
Avatar billede excelent Ekspert
01. november 2009 - 16:42 #5
Så skal du blot bede vedkommende om at lægge et svar
hvorefter du kan markere box med det navn og klikke accepter.

Husk selv kun at lægge kommentarer, medmindre du selv har løst problemet.
Avatar billede madsberg Juniormester
01. november 2009 - 17:07 #6
Ups. Har jeg tildelt mig selv de 30 point. Det er jeg meget ked af. Hvordan konvertere jeg dem til dig ? Eller er det forsent nu?
Avatar billede tjacob Juniormester
01. november 2009 - 17:31 #7
Du gør som beskrevet her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-3

DVS: Du opretter et nyt spørgsmål i denne kategori og kalder det "Point til excelent"

I spørgsmålteksten skriver du en reference til dette spm.

excelent svarer på det nye spm, og får point.
Avatar billede excelent Ekspert
01. november 2009 - 17:32 #8
Det er for sent nu, men det er ok, du kan evt forhøje ved en anden lejlighed