Avatar billede johnnybn Nybegynder
07. november 2009 - 13:51 Der er 8 kommentarer

windows 7 installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition

Hej

Har lige investeret i nyt hardware. Vil installere windows 7 på fabriksny 1 Tb HD, men når den kommer til punktet: 'Hvor vil du installere windows?' og jeg vælger den nye harddisk (som er den eneste der sidder i) sig den: 'installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition eller finde en eksisterende systempartition. Du kan finde flere oplysninger i installationslogfilerne.'

Jeg har prøvet selv at oprette en partition og formattere den, men stadig samme fejl. Det skal lige siges at når jeg trykker 'Formatér' tænker computeren lige i 3 sekunder og så sker der ikke mere.
Er der nogen der kender og kan løse dette problem??

på forhånd tak.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. november 2009 - 17:37 #1
hvad type mærke af pc snakker vi om ? HP, Dell, Acer ??
Avatar billede tiger_dk Mester
09. november 2009 - 17:51 #2
Har du fået det til at virke, siden du ikke svarer ?
Avatar billede johnnybn Nybegynder
25. november 2009 - 14:52 #3
Ja, har fået det til at virke. Satte harddisken i en allerede fungerende computer med win vista og formatterede den der, hvorefter installationen af win 7 fungerede smertefrit.
Jeg er dog stadig interesseret i at finde et svar på ovenstående spørgsmål, da det nok ikke er sidste gang jeg skal installere win 7 på en uformatteret HD.
Vi taler ikke om en mærke computer, men en computer, hvor delene er sat sammen af forskellige mærker hardware købt ind til formålet.
Avatar billede tommyv Nybegynder
05. april 2010 - 05:30 #4
Jeg har fået det akkurat samme problem. Og efter en søgning på Google fandt jeg denne: http://problemstosolve.com/2010/03/11/windows-7-setup-was-unable-to-create-a-new-system-partition-or-locate-an-existing-system-partition-solved/

Desværre har mit bundkort ingen Boot menu, så jeg skal have fundet en løsning på det. Men jeg håber da, det alligevel kan hjælpe dig fremover ;)
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
27. august 2011 - 12:54 #5
nix jeg har samme problem, ved ikke hvad jeg skal gør :( er 100% lost
Avatar billede Deso Nybegynder
22. december 2011 - 16:31 #6
Der er da flere med det problem hva... Nogen må hjælpe! :|
Avatar billede rixco Nybegynder
14. oktober 2012 - 20:41 #7
Jeg har lige fået ordnet denne fejl på min PC.

Jeg havde isat en SSD disk og valgt at lade Win 7 slette mit første forsøg på en "super installering" og nu kunne jeg ikke installere mere, fik samme fejl som beskrevet ovenover.

Men er løst nu ved at følge dette råd
-----------------------------------------
The solution was really, really, really stupid:

In my BIOS, I had my boot order set as USB drive before hard drive so I could boot from it. Apparently, that confused the installer. I set the hard drive as the first boot device, and then selected to boot from USB by hitting F12 when the POST screen appeared.

Windows is almost 30 years old, and it still has these types of problems? Really, Microsoft?
-----------------------------------------
Min USB HDD havde flyttet sig op i toppen da jeg slettede min SSD Disk :-(
Avatar billede Bielanova Nybegynder
13. januar 2015 - 21:30 #8
jeg fandt løsningen på dette problem. da jeg selv sad og bande over det.
jeg løste dette ved at sætte en windows cd i. og trykke så langt tilbage hvor den kommer med 2 muligheder. enten slukke computeren eller fejl finde. så valgte jeg at trykke på fejl finde, og finde dos moden.
når man kommer der ind skal man så skrive følgende.

diskpart

og der næst list disk

og så kommer der en liste med ens disks

så vælger man den man skal have fixet ved at skrive
select nr på disk

dernæst skriver man clean

og nå den så er færdig med dette

skriver man exit for at slutte. og så kan man genstarte installationen og så skulle det gerne virke :)