Avatar billede soreno Praktikant
08. november 2009 - 14:49 Der er 4 kommentarer

Konvertering af DVD

Jeg har en række DVD'er (regionsfri og ukrypterede) som jeg gerne vil konvertere til et format der understøtter følgende egenskaber:
  - Kan vise undertekster på flere sprog
  - Kan indeholde flere lydspor
  - Filstørrelse mindre end DVD

Kan nogen hjælpe ?
08. november 2009 - 15:34 #1
Avatar billede soreno Praktikant
08. november 2009 - 15:46 #2
Tak. Nu har jeg kigge lidt på siden.

Men jeg synes ikke rigtig jeg er blevet væsentlig klogere i forhold til de egenskaber jeg efterspørger.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
08. november 2009 - 21:11 #3
Har du prøvet DVDShrink? Det bliver nok svært at finde et bedre format med de krav du stiller.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2009 - 15:35 #4
Det er vel også et spørgsmål om, hvad du skal afspille formatet på.

Den enhed der afspiller filen, skulle jo gerne forstå både video og lyd codec...

Jeg er selv igang med en lignende process, for at kunne afspille mine DVD´ere og VHS´ere over neværket direkte på mit ny Samsung TV. Men selv om det kan mange forskellige formater, er der altså stadig en masse den ikke kan...

Underteksterne er også et kapitel for sig - for de skal rippes selvstændigt og laves til en *.SRT fil.

Der er rigtig mange forskellige måder at konvertere på - så prøv at luft dine tanker om, hvor du havde tænkt dig at bruge filerne. Så kan det være lettere at svare på (eller umuligt :-)