Avatar billede miboha Praktikant
08. november 2009 - 19:03 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Wallpaper på skrivebordet i Windows 7 Starter

Jeg har lige købt en notebook fra Asus med Windows 7 Starter.

Jeg vil gerne ændre wallpaperet på mit skrivebord, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gøre det. Hvis man kigger i hjælp, så dækker den beskrivelse ikke Windows 7 Starter.

Jeg ved godt, at windows 7 Starter er en skrabet udgave af Windows 7 uden en masse grafisk lir. Men jeg finder det ufatteligt, hvis man ikke kan ændre sin skrivebordsbaggrund. Derfor beder jeg nu om hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 19:09 #1
Nu kører jeg gansske vist ultimate...

Men kan du flg:
Højreklik skrivebord - personlige indstillinger - klik skrivebordsbaggrund

kan du dette?
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 19:24 #3
Glemte, i første link står:
Windows 7 Starter does not include:

•Personalization features for changing desktop backgrounds, window colors, or sound schemes.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 19:27 #4
Ps. Får i email fa eksperten ? - jeg har ikke fået nogle idag!
08. november 2009 - 20:00 #5
(Jeps - 'masser' af automatiske E-mail fra E.)
Avatar billede miboha Praktikant
08. november 2009 - 20:06 #6
Tak for det. Der skal nok blive givet nogle point.

Det er da godt nok dødirriterende, at man ikke kan skifte wallpaperet. Hvad tænker de på hos Microsoft? At man kan skifte baggrunden burde da være det mindste.

Hvis så Windows 7 Starter var hurtig, men det er det ikke engang. Jeg var henrykt over, at der lå Windows 7 på denne maskine, da jeg købte den. Men jeg må nok indrømme, at når mulighederne er så få i Win 7 Starter og det samtidig ikke er hurtigere, så tror jeg, at jeg havde foretrukket Xp.
Avatar billede Vandreren Novice
08. november 2009 - 20:29 #7
Jeg er altså nysgerrig (fordi jeg selv har overvejet en notebook med W7 Starter): Kan du heller ikke skifte wallpaper ved at åbne et billede i en internetbrowser, højreklikke og vælge "Anvend som baggrund"?
Avatar billede miboha Praktikant
08. november 2009 - 20:55 #8
Nej, det kan jeg ikke.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 21:03 #9
Som tidligere skrevet i  #3  (#2)
Windows 7 Starter does not include:
•Personalization features for changing desktop backgrounds, window colors, or sound schemes

Taget herfra:
http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/05/29/let-s-talk-about-windows-7-starter.aspx
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 21:10 #10
Begrænsninger er der masser af i Starter...
f.eks. kan man kun køre 3 programmer samtidig.
Avatar billede Vandreren Novice
08. november 2009 - 22:08 #11
Bær over med mig hvis jeg lyder stædig, men det kan altså ikke passe. Hvis der er et wallpaper som standard, så må det også kunne skiftes.

Ligesom alt andet er informationen om wallpaper lagret i Reigstry (Registreringsdatabasen på dansk). Jeg har desværre ikke selv W7, men her er den relevante sti i XP:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\Wallpaper

Værdien for denne nøgle er ganske simpelt stien til den billedfil, der skal bruges som wallpaper.

Kan du ikke lige prøve at se, om den nøgle findes i Registry på W7? Hvis Registry er meget anderledes i W7, så kan vi måske få  john_stigers til at angive den relevante nøgle til W7 (Ultimate)?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 22:40 #12
vandreren, den er skam god nok.
Læs mere her: http://www.withinwindows.com/2009/03/31/correction-starter-wallpaper-more-secure-than-i-thought/

De har sikret det rimeligt godt...
Avatar billede Vandreren Novice
08. november 2009 - 22:54 #13
"Windows generates a SHA-256 hash based on the image's contents and compares it to a hard-coded hash"

Det var pokkers. Man skulle ikke tro at et baggrundsbillede var en big deal.

Tak for linket, john, det har været en god advarsel.
Avatar billede miboha Praktikant
09. november 2009 - 00:31 #14
Det med begrænsningen på 3 programmer har jeg ikke kendskab til. Men det skal måske være 3 bestemte programmer, eller sådan noget lignende.

Men at begrænse skrivebordsbaggrunden, det er godt nok småligt. Så kunne de i det mindste have givet forskellige wallpapers at vælge imellem, og så "bare" undlade at give mulighed for selv at importere wallpapers.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2009 - 20:15 #15
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2009 - 20:15 #16
Og ja, det er en gammel nyhed - jeg var vist ikke helt opdateret på det punkt ;)
Avatar billede miboha Praktikant
13. november 2009 - 15:01 #17
john_stigers - OK. Så er det derfor jeg ikke er løbet ind i problemet.
Avatar billede BRIVES Nybegynder
10. maj 2010 - 02:57 #18
Avatar billede miboha Praktikant
11. maj 2010 - 13:08 #19
BRIVES - Tak skal du have. Min notebook er fra Asus og ikke så lang tid efter, at jeg skrev mit seneste indlæg herinde, kom Asus med en opdatering, der gjorde, at man kunne få lov til at skifte wallpaper. Den ligner iøvrigt enormt meget den, som du linker til.

BRIVES - Nu har jeg jo givet point for dette spørgsmål tidligere, men hvis du meget gerne vil have pointene, skal jeg gerne oprette et identisk spørgsmål, så du kan få pointene der.
Avatar billede BRIVES Nybegynder
11. maj 2010 - 13:33 #20
miboha - Det er helt ok, det var kun for hjælpens skyld :o)

I øvrigt har jeg renset min netbook for alt unødvendigt skrammel, og det var der rigtig meget af :o/

Brugte Revo Uninstaller Pro, det findes her www.revouninstaller.com, det er et super godt program, da det efter afinstall scanner reg database m.m. for evt. efterladenskaber, kan kraftigt anbefales :o)
Avatar billede miboha Praktikant
13. maj 2010 - 00:02 #21
BRIVES - Ok, så siger jeg mange tak.

Jeg skal også have ryddet op på min maskine, så jeg vil kigge nærmere på det program du linker til. Det er helt utroligt så meget skidt, der er installeret på sådan en notebook.
Avatar billede xenophidia Nybegynder
21. juni 2010 - 22:04 #22
Man kan godt skifte wallpaper...
Det kræver bare man også skifter tema, det er ikke ret svært.

I kan læse en opskrift her: http://www.instructables.com/id/Windows-7-Starter-Easy-way-to-change-wallpaper/step1/What-do-you-need/

Ellers kan programmet hentes her som shareware: http://www.stardock.com/products/mycolors/gallery.asp?p=thinkgreen&c=free
Avatar billede xenophidia Nybegynder
25. juni 2010 - 09:07 #23
Jeg har en bedre metode end den jeg beskrev tidligere, der findes et tool der kan skifte wallpaper/baggrund meget nemt!

Det kan hentes her: http://cid-e2e0fbb97504d64e.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/Starter%20Wallpaper%20Changer.exe

Info om programmet kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=Ez7XYrl4wdg
Avatar billede LadBS Nybegynder
10. januar 2011 - 17:43 #24
Dette kan måske hjælpe:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7desktop/thread/417c4620-26b7-48fb-a77a-6666df8d4bc3

læste blandt andet noget om at man kunne gøre sådan:

kontrolpanel/skærm/skift farveskema/windows klassisk/avanceret

her kan du så vælge en farve som baggrund.
Avatar billede LadBS Nybegynder
10. januar 2011 - 18:17 #25
Herefter kan man så evt. tilføje diasshow-gadgets med ens billeder og herefter maksimere dem.

Jeg kan dog ikke garantere på nogle af de andre muligheder, som står i linket.

Mvh. LadBS
Avatar billede LadBS Nybegynder
10. januar 2011 - 18:32 #26
Undskyld, jeg har lavet en skrivefejl, det hedder vist: "...garantere for* nogle af de andre muligheder..." og ikke "på".
Avatar billede SachaBebe Nybegynder
25. april 2011 - 18:22 #27
nu er jeg ikke helt sådan en teknologi nørd. men hvad gør man så?? kan man få baggrundsbillede på, hvis man har en packard bell notebook (:
25. april 2011 - 18:32 #28
<SachaBebe>: Du bør/skal oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål -> www.eksperten.dk/spm/opret (husk relevant kategori samt hvilket styresystem der er tale om...)
Avatar billede Kia-S Nybegynder
20. januar 2012 - 01:54 #29
http://winaero.com/download.php?view.3

Dette er til et program som virker. Ikke fake.
Har selv hentet programmet til min mor og jeg.

Og må indrømme at det er dejligt at ae på noget andet end en blå baggrund. :)
Avatar billede math3675 Nybegynder
13. juli 2012 - 00:32 #30
Ingen piratkopier tak

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2012 - 08:01 #31