Avatar billede nyhavn18 Mester
10. november 2009 - 07:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse/tillad at sortere

Hjæææælp...!, inden jeg får trukket alt mit hår ud af hovedet....!

Hvad gør jeg forkert.

Excel 2003. kolonne med mulighed for indtastning og efterfølgende sortering.
Indtastningen er en rækkefølge f.eks fra 1-10, og den data der ved hjælp af kæder er placeret ved siden, skal følge den sortering der er.

Når jeg låser arket, undtaget min indtastningskolonne, og i beskyttelsen gør det muligt at sorterere, sker der intet. Jeg kan stadig indtaste, men sorteringen er ikke mulig.

Det må da kunne lade sig gøre.....eller hva´???

Morten
Avatar billede excelent Ekspert
10. november 2009 - 18:03 #1
Celler som berøres af sortering må ikke være låst
Avatar billede nyhavn18 Mester
12. november 2009 - 10:25 #2
Hej Excelent

...med andre ord det kan ikke lade sig gøre,...øv bøv.
Jeg må vist hellere lave en lille makro, eller bede brugerne om at udvise agtpågivenhed under afbenyttelse af arket.

Tak for hjælpen.
Smider du et svar, så har jeg pointene klar.

morten
Avatar billede excelent Ekspert
12. november 2009 - 15:48 #3
Hvis det er samme sorterings-kriterier hver gang, kunne man jo lave en makro som ophæver beskyttelsen, sorterer og sætter beskyttelse på igen.
Hvis det har interesse, så skriv lige hvor du har dine data
Avatar billede nyhavn18 Mester
12. november 2009 - 21:34 #4
Hej Excelent

Den er fixet,det var nemlig samme kriterie hver gang, så jeg har oprettet en fin lille makro.

Men tak for interessen.

Kan det være rigtigt at du ikke endnu har sendt et svar jeg kan belønne?, jeg er ikke helt sikker i det her point-givning-

Morten
Avatar billede excelent Ekspert
12. november 2009 - 22:23 #5
ok. ja det skal nok passe, men nu sku du ku ku :-)