Avatar billede lotek Nybegynder
12. november 2009 - 10:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Privat Video Overvågning

Hej eksperter,

jeg har en forespørgsel på et privat overvågningsanlæg til et værksted. Ønskerne er, at anlægget skal indeholde et antal små kameraer, der kan fungere både i lys og mørke og som aktiveres via én eller flere bevægelsessensorer. Kameraerne skal optage i x minutter og herefter stoppe.

Ønsket er desuden, at videoklippene bliver optaget til en harddisk, som gerne må kunne tilgås decentralt. Harddisken skal derfor side i en webserver. Når kameraerne aktivers må der gerne ryge en sms eller lign til et udvalgt telefonnummer.

Der findes masser af overvågningskameraer derude og også leverandører, der tilbyder samlede løsninger i både kontantkøb og leje. Men hvem kan levere den bedste samlede løsning og til den mest fornuftige pris?

Er der nogen, der har gode råd og forslag?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 10:23 #1
her er de i alle afskygninger - også det jeg selv har i sommerhuset

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1521340

tager let genkendelige billeder ned til 3 LUX der skulle være ligesom et stearin lys

her er de du eventuelt kan bruge

http://www.computercity.dk/Search/Search.aspx?sw=SWANN&searchType=product
Avatar billede lotek Nybegynder
12. november 2009 - 11:11 #2
Rigtigt spændende - specielt Swann DVR4 1160 HD Kit ser ud til at imødekomme mange af mine ønsker til systemet.

Er der nogen, der kender det system fra Swann?

Er det til at have med at gøre både rent kvalitetsmæssigt og også mht. alamering via e-mail og fjernovervågning? Skal den sluttes til en server med fast IP-adresse, eller er det muligt at alarmere og fjernovervåge via en almindelig DHCP bredbåndsforbindelse? Er der nogen der ved, om der kan sluttes trådløse kameraer til DVR4 1160 HD kittet?

Hverken jeg eller den kommende bruger af systemet er de store netværkshajer, så det er vigtigt, at systemet er relativt plug'n'play.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 11:33 #3
da jeg købte mit fik jeg fyldest gørende oplysninger i forretningen i glostrup men der er jo også mindre specielt

jeg tror det er lettest at spørge dem

http://www.computercity.dk/Info/InfoPage.aspx?id=2424767

m.v.h
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
02. december 2009 - 16:16 #4
hvad fandt du så ud af?
Avatar billede tborregaard Nybegynder
27. december 2009 - 14:28 #5
Du kan også finde forskellige løsninger med harddiskoptager og et eller flere kameraer hos www.secubi.dk .
Avatar billede lotek Nybegynder
06. januar 2010 - 09:56 #6
Hej med jeg og undskyld min lange responstid.

Tak for nogle rigtigt gode forslag - vi endte ud med en Swann DVR4 1160 HD Kit. Vi tog direkte ud og fik rådgivning fra Computer City og systemet fungerer rigtigt god i forhold kravene.

Mange tak for hjælpen. Svar = point.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 11:39 #7
fint og god fornøjelse
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
19. januar 2010 - 19:00 #8
ok hvordan virker det i mørke? har du nogle billeder du kan sende til min mail? jesper.g.olsen@get2net.dk
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 07:47 #9
nej jeg hat ingen billeder
jeg sletter den når der ikke er noget
man kan tage kortet ud

det kræver så lidt lys som fra et stearin lys.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
25. januar 2010 - 16:01 #10
hvad for et kort? søger nogle runde kamera som i et dsb tog. de er pænere
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2010 - 16:11 #11
#10
du stiller spørgsmål i en lukket tråd
opret et spørgsmål selv og se om ikke der er en der kan finde det til dig.