removeChild
Jeg er ved at lave nogle bobler der bliver skudt ud, og skulle så gerne slette sig selv igen når de går uden for stage. Men jeg har en dejlig lang fejl. Nogle som kan se hvad ejg gør galt?import caurina.transitions.*;
//Hvor mange bobler der skal komme hver fps
const NUMBER_OF_BUBBLES:uint = 200;
var bubbles:Array = new Array();
//Dette loop tilføjer bobler til scenen
for (var i:uint = 0; i < NUMBER_OF_BUBBLES; i++) {
//Opret en ny boble
var bubble:Bubble = new Bubble();
//Boblens y position
bubble.y = 45;
//Boblens y position
bubble.x = 116;
//Giver boblen en random størrelse
bubble.scaleX = bubble.scaleY = Math.random() + 0.3;
//Giver boblen en random alpha
bubble.alpha = Math.random() + 0.5;
//Bestemmer hvor hsurtigt boblen skal køre, og hvor meget de skal sprede sig ud
Tweener.addTween(bubble, {x:Math.random() * 100, y:-100, time:Math.random() * 2 + 4, transition:"linear", onComplete:removeBubble});
//Ligger boblen i Array
bubbles.push(bubble);
//Tilføjer til scenen
dykker.addChild(bubble);
}
function removeBubble():void {
dykker.removeChild(bubble);
trace("slet mig");
}
