Avatar billede lindekilde Praktikant
15. november 2009 - 08:01 Der er 3 kommentarer

Linksys og D-Link

Jeg har en router (Linksys WRP400) og 2 PC'ere. På den ene PC modtages signalet fra routeren med en Linksys Wireless-G USB adapter, og jeg har forbindelse til Internettet. Alt ok.

På den anden computer modtages signaet med en D-Link G USB adapter (DWL-G122). Her kan jeg ikke få forbindelse til routeren. Jeg kan se routeren og netværket, og der kan oprettes forbindelse med "begrænset adgang".

Jeg har prøvet at opdatere driver, skifte adapterne på de 2 pc'ere, men uanset hvad kan jeg ikke få forbindelse gennem D-Link adapteren.

Forslag til hvordan det kan lykkedes?

Tidligere har jeg brugt en anden Linksys router uden problemer på begge adaptere.

Der er installeret Vista på begge maskiner.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 10:50 #1
Har du forsøgt at slukke din router i 30 sek , og lade den starte op igen? Nogle ting retter sig til ved en reboot.
Avatar billede justrace Novice
15. november 2009 - 11:55 #2
Prøv at se om der er en opdatering til routeren.

Hvilken kryptering/sikkerhed kører du med?
Avatar billede lindekilde Praktikant
16. november 2009 - 11:06 #3
Jeg har uden held forsøgt at slukke routeren, lavet reset, prøvet med/uden kryptering.

Jeg havde ikke overvejet at opdatere firmware på routeren. Det har jeg nu gjort, og må konstatere at det stadig ikke virker.

Andre forslag?