Avatar billede lsg Praktikant
15. november 2009 - 18:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP fryser når Kamera (Canon) eller ekstern harddisk tilsluttes

Sidder med en stationær XP maskine (HP Pavill.), som efter sidste Windows Update bare ikke ville starte igen . Det betød en f10 og en system recovery som følge..
Nu er jeg så kommet dertil hvor det meste er geninstalleret eller slettet, dog et lille problem med hardware
Når jeg tilslutter et kamera eller en eksterne harddisk (som tidl virkede uden problemer) Fryser XP.
Kan sige at jeg både har et Eksternt Floppy drev og en usb printer tilsluttet som ikke volder komplikationer.
Men XP fryser og nu ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre...

NB: Explorer har været ustabilt like hell siden System Recovery , så jeg har valgt at bruge Firefox indtil videre. Ved ikke om den oplysning skal bruges i overnstående....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:28 #1
Har du opdateret dine drivere efter genindstallering.
Gå i enhedshåndtering og se efter, om der mangler drivere.
Avatar billede lsg Praktikant
15. november 2009 - 18:31 #2
Hmm... altså problemet er, at de ikke findes i enhedshådnteringen... harddisken havde ingen drivere med på CD, og inden System Recov. tilsluttede jeg den bare og den blev fundet uden problmer... Mht Kamera har jeg forsøgt at hente den sidste nye Canon driver ned og installere men uden held.
Avatar billede lsg Praktikant
15. november 2009 - 18:38 #3
Sagt med andre ord - når jeg forsøger at tilslutte de to enheder, fryser maskinen og jeg kommer desværre ikke videre..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:44 #4
Har du gule markeringer i enhedhåndteringen?
Avatar billede lsg Praktikant
15. november 2009 - 18:45 #5
Nej ingen...
Avatar billede lsg Praktikant
15. november 2009 - 18:57 #6
Skal have ungerne i seng og så på job , så jeg ser på siden imorgen,,, Skriv endelig hvis der dukker nogle vise sten op i mørket !!

God aften
Avatar billede Jensen DK Novice
16. november 2009 - 06:17 #7
Har du indstalleret SP3 og efterfølgende ca.76 opdateringer?
Avatar billede lsg Praktikant
16. november 2009 - 10:56 #8
Jeg har installeret den nye XP SP3 og alle tilgængelige opdateringer... Mangler vist at installere Explorer 8 .. men det var vist den som fik maskinen til at gå ned sidst, så ville gerne vente med den !!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 18:16 #9
Bruger du samme kabel til begge dele? (defekt kabel)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 18:17 #10
Har du usb porte både foran og bag på compteren? Prøv en anden port.
Avatar billede lsg Praktikant
17. november 2009 - 21:06 #11
220661> beklager den sende tilbage melding.

Vi forsøge port og kabel-ideen..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 09:36 #12
Mit bud er at du stadig mangler den rigtige driver til dit usb udstyr.
Men hvad med dit antivirusprogram??
Scanner det dine drev automatisk, når du indsætter dem? Hvis det gør så prøv at deaktiver denne funktion midlertidigt, for at se om fejlen stadig opstår.
Ellers kunne du prøve dette program:http://www.innovative-sol.com/drivermax/

Og se om det kan finde en anden driver til din usb port.
Det finder sikkert flere drivere til din maskine, men prøv først om du kan få løst dit problem med usb.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 18:17 #13
Noget nyt?
Avatar billede lsg Praktikant
28. februar 2011 - 13:15 #14
Fik aldrig en løsning som virkede optimalt , så den er dømt ude !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 18:43 #15
Så lukker du bare igen.