Avatar billede oestergaard88 Nybegynder
18. november 2009 - 05:15 Der er 9 kommentarer

Forbindelse: ukendt og fejl: 5

Hej!

Jeg har netop fået problemer med at komme på nettet! For en halv time siden lukkede jeg computeren efter at have siddet på nettet. Da jeg så tænder den igen, får jeg nede i netværksikonet denne besked: "Forbindelse: ukendt - Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, startede ikke". Jeg forsøger så alligevel at logge mig på nettet, men for besked på, at der kun er oprettet forbindelse med begrænset adgang. Jeg forsøger så at diagnosticerer problemet, men får der beskeden: "Netværksdiagnosticering kan ikke kører, da tjenesten Diagnosticeringspolitik ikke kører". Jeg åbner så tjenestekontrolstyring, hvor jeg kan se, at diagnosticeringspolitiken skulle starte automatisk, men det er den bare ikke, og jeg kan ikke manuelt starte den, da jeg der får beskeden: "Fejl 5: adgang nægtet".

Herfra er jeg så rimelig lost, har netop prøvet at lave en systemgendannelse fra før problemet opstod, men det kunne ikke lade sig gøre, fik jeg en meddelse om. Da jeg er administrator på computeren, forstår jeg ikke, hvorfor jeg ikke manuelt kan starte programmet diagnosticeringspolitik.

Jeg har en Lenovo-computer med tilhørende Windows Vista!

Håber meget, at nogen kan hjælpe mig, da jeg er dybt afhængig af at kunne komme på nettet pga mit arbejde.!

Martin
Avatar billede Jensen DK Novice
18. november 2009 - 06:31 #1
Er der ikke noget med at du skal højreklikke på ikonet / filen og vælge kør som administrator.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2009 - 07:00 #2
Har du Norton installeret på maskinen?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. november 2009 - 08:24 #3
Hej..

Prøv som Windows Vista Superadministrator.

1. Gå til "Start" (Windows Icon).
2. Gå til "Alle programmer".
3. Gå til "Tilbehør".
4. "Højreklik" på "Command prompt" og vælg "Kør som administrator".
5. Skriv "Net user administrator /active:yes" (og "no" for at Deaktiver).
6. Tryk på "Return" eller "Enter".
7. Nu kan Super"administrator" vælges fra "Login skærmen".
8. Gå til "Logge af" eller "Skifte bruger" og vælg "administrator".
9. Nu er administrator = Superadministrator.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. november 2009 - 12:44 #4
Ellers skrot det Vista L.... og indstaller windows7 i stedet for.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 12:14 #5
- er der fundet en løsning på problemet ? -
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
24. juli 2010 - 17:52 #6
Jeg har samme problem, er der en som har fundet en løsning?
Jeg har prøvet MichaelIWJ_IT's forslag, men det virker desværre ikke :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2010 - 18:21 #7
Ville det måske være en ide at gendanne til et tidspunkt før fejlen opstod?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2010 - 18:23 #8
undskyld læste ikke det hele
Avatar billede Johanstig Nybegynder
04. december 2010 - 16:07 #9
Jeg har samme problem og jeg kærer windows 7. Mit net virkede igår, men da jeg så tænder den idag så kommer jeg på med begrænset adgang (uden inet) og når jeg fejlfinder får jeg meddelelsen "Tjenesten Diagnosticeringspolitik kører ikke" what to do? :(((((