Avatar billede zybe Nybegynder
18. november 2009 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere javascript WriteObject på enkelt side

Hej

Har et lille problem med at få deaktiveret en javascript funktion på én enkel side.

Min side kører i et CMS hvor der i master templaten kaldes:

"script type="text/javascript">writeObjects();</script"

Dette gør at der vises et pagepeel banner på alle mine sider. Nu har jeg én enkelt side hvor på jeg ikke vil have banneret vist.

Kan jeg på en måde kalde en funktion på den pågældende side der deaktiverer banneret?

På forhånd tak
Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. november 2009 - 13:37 #1
Du kan kalde Javascript-funktioner i adresselinjen på samme måde som links kan kalde den.

Prøv eks. at skriv dette i adresselinjen og tryk enter:
java script:alert('test');
Avatar billede zybe Nybegynder
18. november 2009 - 13:41 #2
Tak for svaret, men forstår ikke helt hvad du mener!

Jeg skal gerne bruge et eller andet der kan "deaktivere" det eksisterende javascript.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. november 2009 - 15:08 #3
Du kan ikke deaktivere bestemte dele af Javascript koden i nogen af de browsers jeg kender. Javascript er enten slået til eller fra. Det skulle lige være fordi der var nogen som havde udviklet et addon der kunne gøre det. Hvad holder dig i øvrigt fra at udkommentere koden du ikke vil have eksekveret?
Avatar billede tjens Nybegynder
19. november 2009 - 19:14 #4
Har du adgang til at ændre i selve writeObjects javascript koden?

Hvis ja kunne du måske:

- søge i sidens URL efter det specielle sidenavn.

- hvis sidenavn fundet: return;
Avatar billede zybe Nybegynder
02. november 2010 - 21:19 #5
Fik det aldrig til at virke, så lukker