Avatar billede katrine10 Nybegynder
18. november 2009 - 19:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Login til hjemmeside

Hejsa
jeg vil gerne lave login til min hjemmeside, men ved ikke hvordan jeg skal gør det.
Det behøver ikke være et 100% sikket login system og det gør heller ikke noget at jeg skal ind og ændre i koden når de opretter sig. Jeg er på helt bar bund og ved ikke hvordan jeg skal starte.
Er der nogen der har nogle tutorials på dansk :D
18. november 2009 - 19:42 #1
En google search gav mig dette:  http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 19:46 #2
Hvad vil du programmere det i? PHP? ASP.NET? ASP.old? Java EE?
Avatar billede katrine10 Nybegynder
19. november 2009 - 17:08 #3
Php
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2009 - 18:04 #4
Avatar billede katrine10 Nybegynder
23. november 2009 - 14:19 #5
Kan ikke få det til at virke, uanset om man har skrevet noget eller eller ikke har kan den logge ind, og komme til startsiden :D
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2009 - 19:23 #6
med de informationer er det umuligt at lede dig videre til hvorfor - så det bedste forslag må være at du forsøger at debugge dig ud af hvad der sker og ikke sker. Du kan fx debugge ved at udskrive hjælpe-variabler undervejs i koden.
26. november 2009 - 12:30 #7
katrine10, hvor langt er du kommet og hvor sad du fast?

Min egen situation er den at jeg er ved at laere mig selv php/javascript/css/etc.  Jeg har haft stor gavn af at proeve at finde loesninger til spoergsmaal her paa eksperten.  Jeg har ikke haft tid til at kikke naermere paa dit spoergsmaal (undtagen at smide dig et link til en tutorial jeg selv har haft gavn af.)

Men nu har jeg vaeret inde paa den tutorial keysersoze foreslog, og det er lykkedes mig at lave en login der virker (og derved laert noget mere,) men ikke uden at maatte rette i koden.  Naar brugeren fylder formen ind med brugernavn og password og sender det til de filer der "snakker" med databasen saa mangler der (ifoelge hvad jeg tror) at de filer genkender de brugernavne og passwords der sendes til dem.  Jeg har rettet begyndelsen til login_ok.php og opret_ok.php til det foelgende:

<?
mysql_connect("server", "brugernavn", "password"); mysql_select_db("databasenavn");
$brugernavn = $_POST['brugernavn'];
$password = $_POST['password'];
$result = mysql_query("select password from users where brugernavn = '$brugernavn'")
or die (mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
...o.s.v.

Og saa maa du, selvfoelgelig, i login_ok.php og opret_ok.php tilpasse "mysql_connect("server", "brugernavn", "password"); mysql_select_db("databasenavn");" ved at indsaette de oplysningerne der er relevante for din egen database.

Jeg finder videre (men det har ikke noget at goere med funktionen) at filerne fyrer bemaerkninger af paa de forkerte tidspunkter, for eksempel siger at man er logget ind foer der er testet om brugernavn og password er korrekt.  Det vil du sikkert maatte rette hvis du faar det til at virke og beslutter dig for at bruge det.)

Tilbage til mit spoergsmaal:  hvor langt kom du, hvor var det at du opledede at "Kan ikke få det til at virke, uanset om man har skrevet noget eller eller ikke har kan den logge ind, og komme til startsiden"?  Hvis de rettelser jeg foreslaar ikke hjaelper saa proev at sende de loogin filer du nu har siddende paa hjemmesiden.  Maaske viser det sig saa at to oejne ser bedre end et.
Avatar billede katrine10 Nybegynder
01. december 2009 - 15:12 #8
Jeg fik det til at virke tak for hjælpen allesammen :D
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2009 - 18:13 #9
og alligevel beholder du point?
Avatar billede katrine10 Nybegynder
02. december 2009 - 19:17 #10
Hvad, jeg ved ikke hvad men skal med de point, ville gerne have givet point men ved ikke hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2009 - 20:22 #11
der var ingen svar fra andre - kun kommentarer og derfor kunne du ikke give point til nogle. Hvis en eller flere har været til hjælp skal du derfor oprette et nyt spm med reference hertil og lade de pågældende svare i det nye spm.
Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2009 - 22:42 #12
nå - men så anmelder jeg det for misbrug.