Avatar billede gaffa Nybegynder
22. november 2009 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kæmpe lagspikes i diverse spil

Hejsa!

Jeg har et problem med min bærbare computer, en Asus G50 gaming laptop. Den har altid kørt som en drøm i diverse spil.
Jeg prøver så her forleden at downloade L4D 2 demoen og det kører fint lige indtil jeg for et ca 30 sekunder lagspike, og det bliver så ved hver 2-15min.
Det samme sker med call of duty 4 og 5 og left 4 dead 1. Her er et youtube link hvor i kan se hvordan det er: http://www.youtube.com/watch?v=j1Ny6bOasro .
Jeg har prøvet at skifte grafik kort drivere, taget multicore rendering af, sat grafikken på minimum i alle spil, intet virker.
Call of Duty 4,5 og l4d 1 har altid kørt som en drøm uden problemer overhovedet, så er på bar bund her.

Jeg håber i kan hjælpe mig, tak for forhånd!

Beklager hvis jeg har lagt mit spørgsmål i det forkerte forum.
22. november 2009 - 23:03 #1
... men der mangler info om:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ???

Hvike(t) sikkerhedsprogram(mer) ?

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...
Avatar billede gaffa Nybegynder
22. november 2009 - 23:12 #2
Ah det gik sku lige lidt for hurtigt :)

Her er noget info:
Win Vista 32bit
Avast antivirus
Service pack 2
Intel Core 2 Duo 2.4ghz
4gb ram
Geforce 9700M GT

Jeg prøver lige HJT i morgen da jeg sidder på en kammerats pc lige nu
Avatar billede gaffa Nybegynder
23. november 2009 - 12:46 #3
Nu har jeg fået lavet en HJT log, her kommer den:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:43:35, on 23-11-2009
Platform: Windows Vista SP2, v.286 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6002.20613)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\ASUS\Direct Console\DCHelper.exe
C:\Program Files\ASUS\SmartLogon\sensorsrv.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\ATKOSD2\ATKOSD2.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMedia.exe
C:\Program Files\ASUS\Direct Console\Direct Console.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Users\Nordby\Desktop\Ny mappe\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [ATKOSD2] "C:\Program Files\ATKOSD2\ATKOSD2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMEDIA.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DirectConsole2] C:\Program Files\ASUS\Direct Console\Direct Console.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: ADSM Service (ADSMService) - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\ASUS Data Security Manager\ADSMSrv.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) Net (rpcnet) - Absolute Software Corp. - C:\Windows\system32\rpcnet.exe
O23 - Service: spmgr - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

--
End of file - 5241 bytes
24. november 2009 - 13:47 #4
1) Stop STEAM programmet.
2) Check efter ALLE opdateringer ved WindowsUpdate; du mangler bla. IE8 + efterfølgende opdateringer...
3) Check disse http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Avatar billede Ewade Nybegynder
24. november 2009 - 15:03 #5
Den HJT  kan jeg ikke lige se noget som skulle være "forkert" men jeg er heller ikke ekspert i HJT :D

Men synes du skal prøve at tjekke dine temperature på din pc.
(speedfan kan gøre dette) Og så se hvad de står på når du starter spillet, og hvad de står på når den hakker.
Min tidligere bærbare, hakkede i spil som wow lige bludselig, fra 60 fps til 4-5 fps og der var det simpelthen på grund af blæseren ikke kunne køre rundt. Alt for meget støv i den.
kan være det samme, og skader ikke at tjekke temperaturen :D


Prøv evt også at slå din firewall fra i avast.
^^ og opdater din pc som karise_larry siger
24. november 2009 - 15:21 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2009 - 16:48 #7
Programmer som Windows Live er jeg nødt til at lukke ned inden jeg spiller, for de laver lagspikes hos mig.

Blot en ide...
Avatar billede gaffa Nybegynder
26. november 2009 - 18:56 #8
Holla

I dag har jeg så renset min bærbar og jo det hjalp, men den bliver stadig for varm efter noget tid (længere end før) begynder den at lagge igen. Jeg må vel bare ud og have fat i sådan en "laptop cooler". Nogen specielle i kan anbefale ?

ps. ind med nogle svar så i kan få point :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester