Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
23. november 2009 - 10:59 Der er 4 kommentarer

Tilbyde at registrere domæner.

Jeg ved godt dette er et noget mere omfattende spørgsmål end som så.

jeg har i lang tid brugt gratisdns.dk til mine domæner (fantastisk service).

Men nu ville jeg gerne tilbyde mine egne kunder at købe domænet gennem mig (.dk og .com).

Er der nogen nem måde man kan tilbyde dette ordentligt, så de blot søger i et felt om et givent domæne er ledigt. Og er det, så kan de købe det gennem mig?

Alle guider osv. er ønsket :)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 14:19 #1
Du skal godkendes af dk-hostmaster.dk. Læs mere på deres hjemmeside
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
23. november 2009 - 14:54 #2
De har vel ikke .com domæner?

Jeg tror måske mere det er sådan noget her:
https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=miniregistrator
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 15:24 #3
Jeg kan godt følge dig, men jeg tvivler på at denne miniregistrator er det du søger.

Det er en omstændigt process at blive godkendt som registrator og man skal vide en hel del tekniske ting, ud over det skal have mindst 2 selvstændige DNS servere eller leje sig til dem.

Hvis du vil registrere .com osv. skal du registreres hos http://www.iana.org/ på samme måde.

Måske der findes et affilliate program derude hvor dine kunder ikke umiddelbart kan se at du bestiller domainet hos en andden udbyder som ordner al det tekniske pod en pris.

Jeg vil prøve at se hvad jeg kan finde, jeg er næste 100% sikker på at det findes, i hvertfald i USA.

Måske andre her har en kommentar?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2009 - 15:36 #4
Her er en: http://www.123ehost.com/domain-affiliate.htm

Læs deres FAQ. De har så ikke .dk og man skal bruge deres webhotel