Avatar billede hearnz Nybegynder
24. november 2009 - 09:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm på bærbar går i sort

Hej EXP.

Jeg har nu ligget og rodet med et lille problem de sidste par dage og er ved at løbe tør for ideer.
Forleden dag skulle jeg flytte min bærbare Lenovo t60 fra stuen til køkkenet, klappede låget sammen som jeg altid gør og da jeg åbnede den igen var der bare sort skærm (og nej den var ikke i standby). Jeg tvang den til at lukke ved at holde powerknappen nede de obligatoriske 5 sekunder. Startede den op igen og fik fint skærmbillede på POST screen, windows load screen og fik også lov at se windows logon. Men lige efter jeg fik logget ind gik skærmen igen i sort (resten kører fint videre kan jeg konstatere ved at smide en ekstern skærm på). Blev enig med mig selv om at en driver opdatering nok ville løse problemet, så startede op i fejlsikret og fjernede den gamle driver. Startede normalt op igen og havde ingen problemer efter logon (bortset fra fejlen: Could not load
file or assembly "MOM.Implementation" or one of its dependencies. The system
cannot find the file specified. hvilket vel betyder at den gamle driver ikke er blevet fjernet helt). Men jeg prøvede nu alligevel at installe den nye driver men røg direkte ind i samme problem igen efter genstart. Så googlede jeg lidt og fandt et par løsningsmodeller. Først prøvede jeg at installere framework .NET 1.1 som nogen foreslår, ingen ændring. Så prøvede jeg at fjerne driveren, starte i fejlsikret og rydde op med programmet driver sweeper 2.05 (fik stadig MOM. implementation fejlen efter normal opstart..hmmm) Men det virkede heller ikke efter jeg prøvede at smide driveren på igen. Til slut har jeg prøvet at rydde op i alt ATI relateret jeg kunne finde med CCleaner også uden held.
Det eneste jeg efterhånden kan forestille mig er at der stadig ligger nogle registreringsnøgler og roder siden jeg får MOM. implementation fejlen og Catalyst control center stadig ligger i min højrekliksmenu på skrivebordet (CCC virker ikke, men er bare på menuen, Får CLI. implementation fejl når jeg klikker på det)
Nu er jeg ved at løbe tør for muligheder. Det der undrer mig mest er at jeg sagtens kan få billede på en ekstern skærm.
Nogen der har erfaring med dette eller kan give en pointer ville værdsættes!

PS: Har også prøvet systemgendannelse, men det kan jeg ikke få til at fungere, den siger bare at der ikke er sket nogle ændringer på systemet siden sidste genoprettelsespunkt, så den kan ikke udføre opgaven. :/

Specs:
Lenovo t60 (2007-7fg)
Win xp pro sp3
framework .NET 1.0, 1.1, 2.0, 3.5 (med diverse service packs og opdateringer)
Avatar billede Blandy Praktikant
24. november 2009 - 10:07 #1
Har du evt mulighed for at deaktiver dit grafikkort, og så genstarte?
Avatar billede inglenook Praktikant
24. november 2009 - 10:10 #2
Ved ikke om der er nogen sammenhaeng overhovedet, men maaske kan det bruges.
Har et par gamle IBM 600x baerbare som jeg bruger til at teste nye programmer osv. De kommer ogsaa begge af og til op med sort skaerm, men jeg opdagede at der sidder en lille kontakt der paavirkes og slukker skaermen naar den klappes sammen. Denne kontakt 'haenger' ofte paa disse gamle maskiner saa jeg maa 'flippe' kontakten et par gange med en kuglepen eller lignende for at faa gang i skaermen igen.
Avatar billede hearnz Nybegynder
24. november 2009 - 10:25 #3
blandy: hvis jeg deaktiverer grafikkortet får jeg vel SLET ikke noget skærm signal? hvordan skulle det hjælpe, og hvordan skal jeg så aktivere det igen?

Inglenook: tanken har også strejfet mig, men da det sker på samme tidspunkt hver gang, udelukker jeg mekaniske fejl, desuden kan jeg sagtens klappe den i og åbne når den kører fejlsikret og den tænder og slukker som den skal.
Avatar billede hearnz Nybegynder
25. november 2009 - 18:48 #4
inaktiv..lukker..
Avatar billede brasanaciq Praktikant
18. september 2019 - 12:51 #5
ESTABLISHING A ROUTINE

The first week for the freshmen was always a challenge. They had to balance class time, training, homework and sex. They were for the most part too tired the first week for nightly sex. In fact, they waited until Saturday to have sex in their dorm rooms. On Sunday they were in the training room for massage foreplay and group sex https://gayfucktubeporn.com/en/category/4294967365/Rough/popular/1/.

Coach Harris got his schedule going during the second week when the freshmen would visit his office. It was Danny on Monday, Colin on Tuesday, Spence on Wednesday and Chris on Thursday. This year Dr. Grainger was also included in the rotation and he got to see the boys in his office. He had Spence on Monday, Chris on Tuesday, Danny on Wednesday and Colin on Thursday. Between the coach, doctor and upper classmen, the freshmen had more cock than they would ever have imagined.
Avatar billede Michelle Crabtree Praktikant
10. december 2019 - 03:41 #6
However, he said when by himself when plotting his revenge, "If you're going to do this to me, I'll have my revenge, you'll see, I'll have my revenge!" All the scene surrounding him was missing was the evil laugh and he was having sexual thoughts involving Avery https://bestpornever.me/category/amateur-porn-sites/ . Now that he was fired he had no reason to hold back anymore. And the reason he hated Avery so much was because he wanted to have Avery as he crushed on Avery because of how attractive he thought of them to be and was Jealous, since as a kid he wanted to be female but was an ability to transition because it wasn't possible and now he felt it was too late to transition because he's too old.