Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. november 2009 - 13:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at sammensætte en billig gamer PC

Hejsa

Jeg har lidt svært ved at sammensætte en god men billig Spille PC. Så jeg håber på lidt hjælp.

Det skal nok helst være AMD da man får mest for pengene.....ja,ja jeg ved godt at nogen mere at Intel er bedre. Men det er ligegyldig i denne sag. Jeg skal bare have så kraftig jeg kan få for pengene.

Budget ca. 4500 til det hele
Jeg ved godt at det ikke er mange penge, men det burde da kunne lade sig gøre :o)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. november 2009 - 13:48 #1
Forresten..... HD haves :o)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. november 2009 - 14:19 #2
Jeh har kigget på dette, men kan det gøres billigere, Det behøver ikke være de ting jeg har valgt :o)

AMD Black Edition AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz - 823kr
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - 627 kr.
XFX GeForce 260 GTX Core Edition - 1214 kr.
OCZ Gold Dual Channel Kit DDR3 1333 MHz / PC3-10666 - 647 kr.
Cooler Master Elite 334 kabinet 286 kr.
LC Power Super Silent LC6550 (550w jeg ved ikke om det er nok??) - 286 kr.
Samsung SyncMaster P2350 TFT 23" widescreen 1920 x 1080 - 1486 kr.

Ialt 5369 incl porto købt hos getmore.dk
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. november 2009 - 18:00 #3
Ingen der har noget fornuftigt at sige?? :o)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 19:20 #4
Personlig hælder jeg mere til ATI, som jeg mener giver mere for pengene.. I samme prisklasse som din Geforce 260, findes ATI Radeon 4870, som kan erhverves for lidt over 1.000 kr. Men ellers et godt grafik-segment, hvor der virkelig er bang for the buck.
Gigabyte skulle eftersigende lave rigtig gode og stålsolide Mobos. Du behøver ikke et integreret grafikkort, men 785g-bundkortene sælges utrolig billigt, så prisen skiller nok ikke så meget.
Hvis du ikke er overclocker, så ville et Phenom II 545 måske gøre det for mindre penge. Ellers er 720'eren er godt gamervalg..
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 19:20 #5
Hvilke spil skal du spille??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
25. november 2009 - 20:24 #6
Jeg skal nye kraftige spil ala hitman når den kommer engang :o)

Jeg har kigget på 4870'eren og da jeg ikke er religiøs kan det være lige meget om det er det ene eller det andet bare det er billigere.

Dem bundkort jeg har valgt er bare et jeg har taget tilfældigt så hvis du kan anbefale et godt billigere ville jeg blive glad.

Angående CPU så overclocker jeg aldrig så jeg kigger lige på den du snakker om.

Er strømforsyningen på 550w kraftig nok??

Hvis jeg kan spare en 500-700 kr samlet vil det være dejligt, da konen ikke vil ruge penge på nu PC
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2009 - 20:30 #7
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-4870-review--asus/

Prisforskellen er kun ca. 150 kr. og 260GTX er en del hurtigere så det er lidt synd at sammenligne de n2 kort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2009 - 20:30 #8
slet n2 ...
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
08. december 2010 - 13:31 #9
sletter dette gamle indlæg
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2010 - 20:36 #10
Sletter?

Det kan man ikke ;)