Avatar billede Trine Nybegynder
25. november 2009 - 21:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Det nye tv-signal (DVB-C signal)

Hej

Vi har et 37" TV fra Philips, og da vores antenneforening (Grenå Fællesantenne) slog over på det digitale signal, virkede alle kanaler som hidtil. Men vi kan ikke finde "Rama Sjang", som vi smadder gerne vil have her til juledagene.

Fællesantennen sender med DVB-C signal. Og TV'et er et par år gammel og har sikkert ikke indbygget DVB-C dekoder.

Vi var inde i Expert, som gav os to muligheder:
1. Køb en box til 1500 kr.
2. Køb et nyt TV til min. 3000 kr.

Kan det virkelig ikke gøres billigere?

Vi kan se, vores TV har en såkaldtAccess Module CAM, hvor det ser ud til, der kan stikkes et slags kort ind.

Men vi er jo ikke interesseret i at købe nogle abonnementer, på noget vi egentlig bare burde kunne modtage, hvis man havde haft det "rigtige" tv.

Hjælp søges hurtigst muligt.

Hilsen Trine
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2009 - 21:49 #1
Har i husket at opdatere jeres kanal liste?
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2009 - 21:51 #2
Du skal enten købe en dvt-c mpeg4 boks eller et nyt tv der har både DVT-T / DVT-C mgeg4 digital modtager indbygget.

http://www.norddjurs.dk/page2449.aspx?newsid2449=1769

http://www.pricerunner.dk/cl/229/Digital-TV-boxes?attr_1040=4442

http://www.av-connection.dk/?ML=1337
Avatar billede Trine Nybegynder
25. november 2009 - 22:09 #3
220661: Ja ja, det har jeg da. Har ikke skrevet det, men tager det som en selvfølge. Hihi.

haverslev: Ja samme svar gav Expert mig jo. Men dog var der en box til lige omk 1000 kr. Og den er sikket fin?
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B198961/cid/13019/NanoXX_9300_C_DVB_C_modtager/

Hvis man bruger en box. Zapper man så imellem kanalerne via en fjernbetjening til boxen eller bare med den alm. fjernbetjening til tv'et?
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2009 - 22:17 #4
Blir dig svar skyldig ang. hvordan man Zapper - har selv yousee kabeltv og ikke nogen for for boks :-)

Ja det er samme svar og kan der ikke ændres reget meget på, såfremt der er som beskrevet i :
http://www.norddjurs.dk/page2449.aspx?newsid2449=1769

PS - du skal være opmærksom på at den skal have MPEG4.
den til de 985 kr. er med (MPEG2)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. november 2009 - 22:44 #5
Du kommer til at zappe på den ekstra boks, da det er den som har den rigtige TV Tuner. Skulle du have et TV fra Samsung, så ville jeg råde dig til at finde en HDD optager med den rigtige tuner fra Samsung, for så vil du kunne bruge samme fjernbetjening til begge enheder.

HVis det er samsung og du vælger en HDD optager, så sørg lige for at den du køber skal kunne være tændt når en planlagt optagelse skal starte, min forældre købte en da det var det smarteste, og den kan ikke finde ud af at starte en planlagt optagelse hvis den er tændt(Det er for dårligt Samsung, fix det) Og skal man slukke boksen for at den kan optage så mindster man også muligheden for at se TV samtidig...
Avatar billede Trine Nybegynder
25. november 2009 - 23:18 #6
haverslev: Åh for pokker da. Har Mpeg2 og 4 nu også noget at sige. Der kan man bare se.

net-base.dk: Som du sikkert ikke har set, er mit tv et Philips (beskrevet på første linie).
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. november 2009 - 23:58 #7
Ja det havde jeg lige overset. Men om Philips også kan det trick med fjernbetjeningen skal jeg ikke kunne sige.

Personligt syntes jeg bedste om løsningen med en hdd optager i stedet for en dum dvb-c mpeg4 tuner
Avatar billede Trine Nybegynder
26. november 2009 - 20:12 #8
Det kan da ikke passe, at hvis man gerne vil se TV3 eller Kanal5 så skal man rode med antennestikkene bag på udstyret?
Avatar billede Trine Nybegynder
26. november 2009 - 20:15 #9
Vi har købt en Triax C-HD 415 CX, og den finder kun DR's DR1, DR HD, Ramasjang, TV2 østjylland osv. Ingen andre...Eller jow, en masse Canal Digital som kræver kort.

Vi har forbundet boxen og TV'et med et HDMI kabel. Hoved antenne stikket går i boksens indgang. Og så er der et antennestik der går fra DVD til TV samt Scartstik fra DVD til TV. Noget jeg har misforstået
Avatar billede haverslev Novice
27. november 2009 - 15:49 #10
Det ser ud til at du kun får vist de digitale kanaler med den opsætning.

Det skulle vel ikke være nødvendigt, både med et antennekabel og scartstik mellem DVD og TV.
Prøv at fjerne antennekabelet mellem DVD/TV og så sætte det i en antenneudgang fra Triax boksen og i/til TV
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2009 - 17:59 #11
Husk at lukke spørgsmålet. såfremt det er afsluttet:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Trine Nybegynder
17. december 2009 - 19:13 #12
net-base.dk, det er dig der skal have de 200p, læg et svar.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
17. december 2009 - 20:45 #13
Ja det kan jeg da godt.
Avatar billede Trine Nybegynder
17. december 2009 - 20:51 #14
Sådan :-)
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2009 - 09:54 #15
er da glad for at jeg bidrog med lidt oplysninger :-)