Avatar billede cocococo Praktikant
25. november 2009 - 21:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mdb fil har fået ændret rettigheder

jeg har fået til opgave at prøve at redde en hjemmeside som pludselig ikke virker rigtigt mere.

jeg har fundet uf af at det går galt når der opdateres eller skrives til mdb filen. imens at læse fra den virker fint.

filen er lavet i en access 2000 men har for nyligt været åbnet og ændret i en 2007 version gætter på det har ændret på rettighederne men hvordan kan jeg ændre dem tilbage ?
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2009 - 08:59 #1
If the mdb file is on a web site then you need to make sure that there is read/write permissions on the folder where the mdb file is.
Avatar billede cocococo Praktikant
27. november 2009 - 11:30 #2
du havde ret , efter at have snakket med webhosten viste det sig at rettighederne på mappen var blevet ændret.

men nu er spørgsmålet om databasens rettigheder også er blevet ændret efter at have lagt i mappen.

men uanset smid et svar.
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2009 - 13:39 #3
svar

"men nu er spørgsmålet om databasens rettigheder også er blevet ændret efter at have lagt i mappen"

Can you write/update to the dB?
Avatar billede cocococo Praktikant
27. november 2009 - 13:58 #4
nej det kan jeg ikke
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2009 - 14:43 #5
I think the permissions on the file (mdb) have also changed.

unless your webhost hasnt altered them again.

What do you us eto copy the fiels to the web host, maybe you can use that program to alter the permissions.

Read/Write/Update
Avatar billede cocococo Praktikant
27. november 2009 - 15:53 #6
flashfxp men de ændringer jeg forsøger at lave på filer bliver ikke udført
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2009 - 17:53 #7
I think eksperten has a problem! I've received a mail saying there i sa new comment
"flashfxp men de ændringer jeg forsøger at lave på filer bliver ikke udført"

But I dont see it here!!!
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2009 - 17:56 #8
Now I do, strange

Are you trying to changer file permissions with flashfxp?

Igf you cant then I guess that the folder STILL has the wrong permissions. I'd get in touch with your web host again.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 14:38 #9
status please?
Avatar billede cocococo Praktikant
03. december 2009 - 23:37 #10
systemet er pludseligt begyndt at virke igen uden jeg har ændret noget.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2009 - 08:27 #11
Nice to hear its working again.
I think we can assume that your host has made some changes.

Thanks for the points and a nice weekend