Avatar billede knat Novice
26. november 2009 - 17:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

win 7 ingen kan ikke dele med andre

Efter at jeg har installeret win 7 på min stationere PC kan jeg godt se andre PC'er men jeg kan ikke komme i kontakt med dem, det samme modsat de andre kan godt se hinanden og dele filer med hinanden, nogen der har en forklaring ??? har prøvet alt undtagen det rigtige :-))

KNAT
Avatar billede hmanback Nybegynder
26. november 2009 - 17:21 #1
Hvad dækker "alt" over? Måske du burde uddybe dette, så folk ikke foreslår ting du har gjort.
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 17:38 #2
Har du aktiveret fil og udskrifts deling på din Win 7?

Google speed KvaserDK
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 17:45 #3
www.helgec.dk/vistanet.html  og jo, det virker også i Windows 7
Avatar billede knat Novice
26. november 2009 - 18:21 #4
fildeling er aktiveret, jeg kan sagtens gå på nettet, udskriftsdeling er der også, hver gang jeg vil på en delt mappe på en anden pc siger den at jeg ikke har administrator rettigheder eller den vil have bruger og pasword JEG er admin ??
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 18:32 #5
Det lyder som om du IKKE har aktiveret simpel fildeling på dit netværk.
Prøv at oprette et netværksdrev til dit share og angiv at brugernavn og adgangskode som du bruger på den maskine som har share't. Det skulle logge på dit share med din lokale bruger konto og så skulle du få adgang.

Google speed KvaserDK
Avatar billede knat Novice
26. november 2009 - 18:38 #6
jeg bruger ingen adgangskoder nogen steder og der er sharet drev på alle maskiner, det er kun win 7 der ikke kan fildele eller fildeles fra ??
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
26. november 2009 - 18:41 #7
Gå ind i mappe indstillengerne i win7 og slå simpel fildeling til

Google speed KvaserDK
Avatar billede knat Novice
26. november 2009 - 19:22 #8
fildeling og deling af mapper er slået til samt adgangskodebeskyttelse er slået fra og netværksregistrering er slået til ??
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 19:32 #9
Hvis du gør som jeg beskriver tor. d. 26. november 2009 kl. 17:45:33 så virker det
Avatar billede knat Novice
26. november 2009 - 19:54 #10
ja, det vil gerne tro MEN så må du fortælle mig hvor jeg finder de steder der er på din vejledning, HUSK det er win 7 og ikke vista, jeg kan ikke finde andet end hjemmenetværk ??
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 21:29 #11
Klik på ikonet nederst til venstre (START) -> Computer -> nu finder du Netværk nederst til venstre
Avatar billede knat Novice
27. november 2009 - 19:24 #12
Nu har jeg ledt efter det du siger Helge men det er ikke som Vista og jeg kommer ingen vegne, så jeg ved ikke ??
Avatar billede knat Novice
29. november 2009 - 12:11 #13
lukker tråden
ingen hjælp, virker stadig ikke, skifter til Vista :-((
Avatar billede hmanback Nybegynder
29. november 2009 - 13:36 #14
http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/share-files-and-printers-between-windows-7-and-xp/

ps. Hvis du vil lukke tråden så accepter dit eget svar...
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 12:40 #15
Det er OK at du lukker tråden - Jeg kører selv med 2 Windows 7 installationer og der virker det altså som jeg har besjkrevet