Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
29. november 2009 - 09:12 Der er 4 kommentarer

Manipulation med Strenge?

Hejsa.
Jeg skal have mit program til at udskifte det 29 bogstav når jeg skriver noget i en Tekstbox.

Det kunne være et links. http://www.eksperten.dk/spm/(P)rogrammering/C/opret

Her er det  der er nummer 29.
Så hardcoder jeg, så det bliver ændret til f.eks. et T

Altså så man manipulere på tekstbox'en indhold, på et bestemt bogstav.

Nogle der kan vise et eksempel, eller har en guide til dette :)

Tak
Avatar billede bitmatic Nybegynder
29. november 2009 - 10:01 #1
Man kan ikke umiddelbart ændre i en string i C#, da strings er immutable.

Men du kan konvertere teksten til et array af char, og så ændre i det. Derefter kan du konvertere tilbage.

eks:

char[] chArr = textBox.Text.ToCharArray();
chArr[29] = 'x';
textBox.Text = new string(chArr);

Du skal blot være opmærksom på, at det fejler stort hvis der er færre end 29 karakterer i din tekstbox, så det er du nødt til at checke først.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
29. november 2009 - 17:57 #2
Eller måske blot:

string.Remove(29, 1).Insert(29, "T")
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
29. november 2009 - 21:22 #3
Ok tak.

I kan lige se hvad jeg har gjort:

                if (!textBox2.Text.ToLower().StartsWith("http://"))
                {
                    url = "http://" + textBox2.Text + "&postcount";

                }
                else
                {
                    url = textBox2.Text + "&postcount";

textBox2 er min url
det der postcount er bare noget der bliver tilføjet bag på linket. lige meget med det.

men det link der kommer i textBox2 vil altid være over 29 bogstaver.

Så med den kode jeg har, skal jeg gøre så den tager nr 29 bogstav og laver til et T.

Er det bare som i har skrevet :) evt. sæt det lige ind i min kode, så jeg kan se det og forstå. TAK
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2009 - 22:03 #4
Begge de angivne løsninger burde virke fint.