Avatar billede hekla Nybegynder
29. november 2009 - 14:00 Der er 6 kommentarer

Password til backend i VBA-funktion

Jeg bruger en VBA-funktion til at sammenkæde frontend med backend. På den måde kan kunderne selv lave sammenkædningen vha en genvej til en makro, som kører denne funktion. Funktionen kan ses på http://www.eksperten.dk/spm/174199

Nu vil jeg gerne have password på mine backends, så man ikke bare kan lave en ny tom database og sammenkæde med filerne i backend for at komme ind og se data. Når der er password på backend virker funktionen ikke.

Er der nogen der ved om man kan skrive dette password ind i funktionen et eller andet sted, så sammenkædningen kan lade sig gøre fra min frontend, hvor password står i koden, men ikke fra andres? Mine kunder skal ikke promptes for dette password.

Indtil videre Access 2002.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2009 - 14:21 #1
If you want to have the password in the code then you should distribute your db as an MDE (compiled). That way the code isnt visible.
Avatar billede hekla Nybegynder
29. november 2009 - 14:44 #2
Jeg ved godt, at der er et problem med at man kan komme ind og se password. Det kommer jeg til senere.
I første omgang skal jeg have min refreshlinks funktion til at virke, når der er password på backend.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2009 - 15:13 #3
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 14:39 #4
could you mnake use of the link?
Avatar billede hekla Nybegynder
03. december 2009 - 17:43 #5
Hej Terry

Jeg har prøvet den løsning, de foreslår i linket men har ikke fået det til at virke endnu. Kæmper videre og skal nok vende tilbage, når jeg enten kører fast eller kommer videre
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 20:02 #6
OK, drop a line i fyou think I can be of help