Avatar billede netro Nybegynder
01. december 2009 - 00:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mini ITX kabinet med dual PCI

Hejsa

Jeg fandt et godt kabinet, som jeg ville bruge til en HTPC:
http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=168&products_id=3036

Men min ordre er blevet annulleret, da de åbenbart ikke produceres mere :(

Og jeg kan ikke finde noget tilsvarende. Dvs. kabinet til mini itx, med 2 x pci udvidelse, ekstern psu og 5.25" ODD port foran (ikke slim).

I mine ører lyder det ikke som umulige krav, men det eneste jeg kan finde (dog til slim ODD!) er:
http://www.getmore.dk/køb-casetronic-travla-c137-90w-billig/kabinet/c137-90w_112110_p.html

Kender I til noget? Køb i udlandet er også ok, hvis det er umuligt at få i dk.
Avatar billede netro Nybegynder
01. december 2009 - 01:04 #2
Ja, det står godt nok på deres egen side, men jeg har talt med flere danske forhandlere, der siger, at de ikke får det hjem (inkl. computersalg.dk)...
Avatar billede Beach Mester
01. december 2009 - 01:29 #3
Så smid en mail direkte til Silverstone, de må vide hvem der vil tage det hjem til dig. Tror problemet ligger i at de fleste danske forhandlere mf. handler med de store underlev. som åbenbart ikke har i sinde at hive mere hjem. Men det kan ret sikkert fikses med lidt mail:-)

//B
Avatar billede netro Nybegynder
01. december 2009 - 01:34 #4
Det har jeg netop gjort, men jeg har ikke de store forhåbninger, da den danske importør sagde, at det er udgået.

Jeg undrer mig over, at jeg ikke kan finde et tilsvarende, set i lyset af den store interesse omkring mini itx.
Avatar billede Beach Mester
01. december 2009 - 01:47 #5
Det må jeg give dig ret i:-(

Men da m itx ikke rigtig er slået igennem i det offentlige så tror jeg det er der vi skal klage.

Det er rigtigt at nørder som os(?) er vilde i varmen over de muligheder der lige nu ligger her, men krisen kradser vildt, specielt i IT branchen, så de er meget forsigtige med at udfordre hr og fru Danmark med noget der kan en masse, men ligner noget for børn i den 3. verden.

Får de ikke ret hurtigt er større salg på deres "opfindelse", så dumper de i økonomiafdelingen og står hurtigt med et stk. fyreseddel:-(
Det skal nok komme, men tror nok vi skal regne med at det bliver 2010 og og godt stykke ind i året inden bøtten vender.

Nå, men mit bedste råd må stadig være at tage tyren ved hornene og kontakte dem direkte og forhøre dig hvor du kan få fingerne i Subj. Lad endelig være med at skrive en masse omkring storindkøb, bare skriv at du ikke kan forstå at du ikke kan finde kabinettet på hylderne i dk.

//B
Avatar billede netro Nybegynder
01. december 2009 - 09:16 #6
Så er der svar fra SilverStone. Desværre er det allerede udfaset. De anbefaler mig i stedet:
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=SG06&area

Det er i følge dem selv næsten identisk med det gamle kabinet, men foruden at være dobbelt så stort, har det intern PSU og slim ODD. Så jeg ved ikke helt, hvordan det kan være en "værdig afløser".

Nu går jeg efter en meget strømbesparende løsning, så hvor stor forskel er der egentlig på en aktivt kølet PSU på 300+ watt kontra en passivt kølet PSU på 60 watt, når det kommer til dens strømforbrug?
Avatar billede Beach Mester
02. december 2009 - 02:43 #7
Hmm.... Det var sgu da skuffende:-(

Når vi snakker strøm og forbrug, så er der nogle ting der taler for at de passivt kølede PSU skulle være bedre. Men det hele handler jo i bind og grund om hvor meget du forsøger at hive igennem i den anden ende af kablet.

Så har du hardware der suger eks. 59 watt på sekundær siden (lav volt) så skulle de stort set bruge det samme i ampere på primærsiden (høj volt). Men i virkeligheden så vil der være små forskelle i forbruget, men ikke noget der vil kunne ses på regningen.

En helt anden ting er, at de 60 watt som du opgiver, jo ikke er ret meget. Så kaster du lidt mere ind i maskinen end det absolut mindste af det mindste, så lander du meget hurtigt oppe over de 60 watt. Og så ser det pludselig ikke så godt ud med den eksterne PSU, da denne vil blive overbelastet og ekstrem varm for til sidst at dø. Regn med at du max må bruge omkring 75% af det opgivende, så er du på den sikre side. Og når vi nu er ved det, så er en hård belastet PSU mange gange ret ustabil på sekundærsiden mht. at opretholde de spændinger der skal bruges hvilket igen vil medføre en ustabil computer. Ikke ønskeligt når vi snakker HTPC/mediecenter. Surt at forvente at maskinen optager noget når man ikke er hjemme, for at konstatere når man kommer hjem, at dyret står med blue screen og fejl JSDXBHHBX i windows...!

//B
Avatar billede netro Nybegynder
02. december 2009 - 09:22 #8
God pointe med de 60 watt. Jeg har valgt at acceptere et slim ODD i stedet for normal størrelse, og jeg har efter lang tids søgning fundet frem til følgende:
http://www.mini-itx.com/reviews/c137/

Det har en 90 watt PSU, som måske er en meget god idé - især hvis jeg skal have et eller to PCI-kort i, der også suger lidt strøm. Nu krydser jeg bare fingre for, at de kan skaffe den hjem i sort.

Du må gerne lægge et svar. Tak for det :-)
Avatar billede Beach Mester
03. december 2009 - 01:53 #9
Skal vi ikke lave en deler, kom jo ikke direkte med et tip til et andet kabinet, bare lidt tips omkring det:-)

//B
Avatar billede netro Nybegynder
03. december 2009 - 03:59 #10
Ok ;o)