Avatar billede alessandro Nybegynder
02. december 2009 - 07:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

D-Link DPR-1260 printerserver

Hej alle, jeg har købt en D-link DPR-1260 printerserver, som jeg bare ikke kan få til at funge. Første gang jeg skulle installere den fungede det fint, men det viste sig bare at printeren jeg brugte ikke var kompatibel. Næste gang jeg tændte computeren var D-link printerserveren ikke til at finde under "netværkssteder".

Der står i manualen at jeg skal sætte et netværkskabel i printerserveren og til min trådløs router (fra TDC "Sagem Internet Gateway Device") Og sætte et USB kabel fra printerserveren til en printer. Men den skide printerserver popper bare ikke frem under netværkssteder.

Meningen er så at jeg skal logge på printerserverens opsætningssite via dens macadresse, og det er som om jeg nogle gange kan komme ind på forsiden, men når jeg trykker videre på setup, så tænker Explorer og skriver til sidst at siden ikke kan vises osv...

Jeg forstår det ikke.. Er der nogen der har en ide til hvorfor printerserveren ikke kommer frem når jeg sætter den til netværket?
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 08:22 #1
Er det et krydskabel du bruger til din printserver? Hvad med printerens IP, ligger det i samme område som din egen? Det giver problemer hvis den har en offentlig, og din pc har en privat IP.
Avatar billede alessandro Nybegynder
02. december 2009 - 10:37 #2
Jeg bruger det kabel som fulgte med. Sådan et almindeligt blåt netværkskabel.

Jeg er ikke helt med hvad du mener med printerens ip, den er sat til printerserveren via et usbkabel. Ved ikke hvordan jeg ser printerens ipadresse, men printerserverens er 192.168.1.10 og Routerens er 192.168.1.1

Det er underligt, men pludselig popper windows frem med en meddelelse at der er fundet en ny enhed på netværket som er printerserveren, og så kan jeg se den, men så går der nogle minutter og så forsvinder den igen fra netværket :(
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 13:00 #3
der må være en lød forbindelse eller sådan noget. Lyder som om at printserver slukker ind i mellem.

Det jeg mener med print serverns IP, er at de skal være inde for samme felt før de kan snakke sammen. Men det er de også kan jeg se på det du har skrevet. Har du prøvet at logger på din print server med dens IP?
Avatar billede alessandro Nybegynder
02. december 2009 - 15:26 #4
Jeg har snakket med D-link support. Og det lød til at det var fordi min SAGEM TDC box har samme ip-adresse som printerserveren og så sker der en konflikt. Jeg skulle ændre ip-adressen på SAGEM boxen, da jeg gjorde det, så fandt computeren d-link printerserveren, men jeg kunne ikke komme på nettet :( Jeg ved ikke om jeg har gjort det rigtigt.

Jeg skal have ændret ip-adressen på sagem boxen. Jeg kan ikke komme ind i set-up'en på printerserveren for at skifte dennes ip.
Avatar billede alessandro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:43 #5
Spørgsmål lukkes.