Avatar billede splitbus Nybegynder
02. december 2009 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har Fullrate 20/1 overvejer YouSee 12/1

Har iøjeblikket Fullrate med en 20/1 forbindelse, men har lige lavet 3 tests der alle viser en reel hastighed på mellem 12,5 & 13,2 & ca 0,8 den anden vej.

Nu overvejer vi at skiftet til YouSee og få en 12/1 hos dem, men hvordan ligger det deres reelle hastighed ?

Hvad ville en test på Fullrate 12/1 give af resultat (tror I) ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2009 - 16:12 #1
Det kan man ikke sige. Det kommer an på flere forskellige parametre, som f ex afstand til telestation.
Avatar billede super-mann Juniormester
02. december 2009 - 16:15 #2
Har du eventuelt prøvet denne hastighedstest:
http://www.bredbandskollen.se/

Hvis du har prøvet TDC's, siger de selv den har problemer når man skal måle forbindelser med mere end 20 ned. Dette kan ovenstående link tage højde for.
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. december 2009 - 16:42 #3
Jeg er med på at man ikke kan sige hvad et resultat ville blive nøjagtigt.

Tænkte mest på om Yousee's forbindelse generelt er bedre da forbindelsen er i kabel-TV nettet og derved nyere end de gamle slidte tlf kabler ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. december 2009 - 16:48 #4
Og hvor stor er den generelle forskel når man har mit test resultat i minde ?

Fullrate 20 / 1,0 giver 13,5 / 0,8

Hvor meget tror I så jeg vil få ud af en 10/1 mbit forbindelse ?
Mit upload bliver jo nok ikke bedre, men mon ikke jeg vil komme tæt på de reelle 10 mbit ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. december 2009 - 19:50 #5
Tænkte mest på om Yousee's forbindelse generelt er bedre da forbindelsen er i kabel-TV nettet og derved nyere end de gamle slidte tlf kabler ?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
02. december 2009 - 22:00 #6
12/1 giver hos mig:

hastighedstest.yousee.dk
12816

www.bredbandskollen.se
12,78
1,07
Avatar billede splitbus Nybegynder
29. august 2010 - 23:37 #7
lukker