Avatar billede vupt Nybegynder
05. december 2009 - 10:35 Der er 2 kommentarer

Printer til bærbar

Hej. Jeg er ny her så bær over hvis jeg spørger dumt:-)
Hvad skal jeg købe for at få en printer tilsluttet til min bærbare, altså ikke direkte til den bærbare men regnede med at jeg kunne tilslutte den til min router.
Skal jeg købe en speciel printer, eller kan man tilslutte via usb-kabel eller måske købe et kabel hvor der er usb i den ene ende og ethernet el. lign. i den anden.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2009 - 12:04 #1
Det afhænger jo helt af hvilken router du har...

Har den USB stik til en printer, skal din printer blot sættes på her - men hvordan du så konfigurerer den er lidt forskelligt - her skal du se i routermanualen.

Men du kan også bare købe en printer med Ethernet indbygget (RJ45 stik) - så sætter du den til et netværksstik i routeren, og konfigurerer med printerens konfigurationsprogram.

Endelig - hvis du har trådløst netværk, kan du købe en printer med indbygget trådløst netkort (802.11a/b/g/n). Dette er dog sædvanligvis noget sværere og besværligt at have med at gøre.

Jeg vil anbefale dig en printer med netkort - det er efterhånden standard at det er i hjemmeprintere... - men ellers skal du nok mest koncentrere dig om hvilken type printer det skal være (blæk/laser) og hvad den iøvrigt skal kunne...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 12:58 #2
Enig med ole_madsen i at du skal købe en netværksprinter, da det er det bedste valg. Hvis du har en router med usb stik, skal du være sikker på routeren har en printserver indbygget, da du ellers ikke får den til at virke den vej.