Avatar billede doktoren001 Juniormester
07. december 2009 - 11:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Attribute block i AutoCAD

Hej,

Jeg har lavet en block i autocad. I denne block har jeg indsat flere "Attribut definitions". Når jeg så har gemt disse ændringer og kommer tilbage til mig skabelon, gemmer jeg denne som skabelon. herefter klikker jeg på ny og vælger min skabelon. Nu ville jeg gerne have at jeg kunne dobbeltklikke på mit tegningshoved med attribute definitionerne så jeg kan skrive i disse, men når jeg dobbeltklikker på det kommer jeg bare ind i block editoren. Det virker som om jeg ikke har "aktiveret" den funktion. Hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 16:10 #1
Hej

Du skal lave en w-block også skal du definer hvilken rækkefølge Attribut skal komme i.

1. Skriv i command "W" for w-block tryk enter

2. Vælge indsættelsespunkt

3. Vælge hvilke der skal tages med i blokken. her væger du først Attribut i den rækkefølge du vi have den i og der efter alt andet.

4. Gem blokken

5. Indsæt den i din tegning
Avatar billede kats Nybegynder
08. december 2009 - 06:39 #2
Du skal vælge edit attribute før du klikker på blokken
Avatar billede doktoren001 Juniormester
08. december 2009 - 08:00 #3
Hej Parker og Kats,

Tak for jeres svar. Selv om du, Parker, har været meget udførlig med din beskrivelse af hvad jeg skal gøre, lykkes det mig ikke. Jeg gør følgende.
Jeg åbner min template med mit tegningshoved.
Jeg skriver "w" og får åbnet Write block dialog boksen
Her vælger jeg "block" øverst, og den block der er i dokumentet, som hedder "sidehoved".
Når jeg så trykker OK, sker der ikke mere?
Hvad gør jeg galt? Skal jeg i block editor? Der kan man bare ikke bruge kommandoen "W".

Jeres hjælp er meget værdsat.
Avatar billede dla Praktikant
08. december 2009 - 08:47 #4
Du siger du har lavet en blok med attributter. Virker de attributter efter hensigten når du dobbeltklikker på blokken? Altså der hvor du har lavet blokken inden du tænker på skabelon? Blokken kan du lave hvor som helst, og bagefter gemme den som w-block (så er selve blokken gemt som en tegning for sig selv). Derefter åbner du din skabelon og indsætter blokken (tegningen).

Du kan i stedet lave blokken direkte i din skabelon, så den ikke ligger som selvstændig tegning, men kun inde i skabelonen.

Men første punkt er at du får lavet en blok hvor attributterne virker.

Spørg bare om mere, hvis det driller.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
08. december 2009 - 09:21 #5
Hej Dia,

Ja jeg har lavet en block i block editor hvor jeg har indsat atributter, når jeg så klikker på "test block" kommer der en dialog boks frem hor jeg kan taste de informationer ind som jeg har defineret i atributterne. Det er sådan det skal virke, men det gør det bare ikke npr jeg lukker block editor og prøver i selve skabelonen.
Avatar billede dla Praktikant
08. december 2009 - 09:48 #6
Hmmm... jeg bruger sjældent block editor, kan ikke engang finde den der "test block" funktion i den...

Jeg gør sådan: tegner mine streger, indsætter attributter med Draw/Block/Define Attributes. Derefter: Make block, giver den navn, indsætpunkt, tager mine streger og attributter i et vindue (klik på attributterne i den rækkefølge du vil have), OK, og nu har du en blok hvor attributterne garanteret virker.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
08. december 2009 - 11:58 #7
Tak for hjælpen Dia, og naturligvis også jer andre.