Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 19:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP DeskJet 720C virker ikke under Windows 7 med Sweex USB to Parallel Cable

Der er sat en HP DeskJet printer til en laptop. Da det er en gammel printer, er den tilsluttet med et nyindkøbt Sweex USB to Parallel Cable efter venligt råd fra Karise-Larry.

Windows 7 genkender HP printeren, med angivelse af det korrekte typenummer osv. og alt ser komplet normalt ud. Når jeg prøver at printe fra Word eller Notepad, lægges dokumentet i printerkøen til print og også her (når man åbner printerkøen) ser alt normalt ud. Men printeren printer ikke dokumentet ud. Der er ingen fejl på printeren, da den virker normalt med en stationær pc.

Eneste forskel er, at det nu er Windows 7, hvor det på den stationære er XP Pro. Hertil kommer, at det er et andet kabel (før serielt) nu USB i den ene ende og serielt i den anden ende.

Har prøvet at anullere dokumenterne i printerkøen (det går fint) og prøve forfra, men de bliver stadig ikke printet ud, og bliver liggende i printerkøen. Ingen fejlmeddelelser.

Den første gang vi prøvede (fra nogle dage siden) fik vi en fejlmeddelse om og om igen. Det var noget i retning af "Dokumentet kan ikke printes ud, da printerspooleren er stoppet. Genstart printerspooleren, eller genstart Windows". Dette prøvede vi, men det ændrede intet.

Men nu får vi ingen fejlmeddelelse - blot tavshed!
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 19:45 #1
Rettelse: De steder, hvor der står "serielt" skal der stå "parallelt".
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2009 - 20:07 #2
Huskede du at installere driveren FØR du koblede den til computeren?
Er den knyttet til den rigtige port? Har du prøvet at skifte porte?
Avatar billede off-line Nybegynder
07. december 2009 - 23:47 #3
Enig med 220661. Hvis du installerede printeren før driveren,
er du nød til, at afinstallere driveren igen, og begynde forfra.
Og husk at slukke for printeren og fjerne kablet før du installerer
driveren.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 20:52 #4
a) Jeg har uden virkning skiftet mellem de to USB porte.

b) Jeg har af-installeret printeren og ladet Windows 7 på ny autoinstallere 1) USB printerunderstøttelse og 2) Driveren til HP 720C. Uden virkning.

c) Jeg forstår ikke hvad I mener med, at jeg selv skal installere driveren. Hvordan? Er det kabeldriveren eller printerdriveren? På kabel-cd'en findes kun en driver til Win98.

Windows 7 og XP installerer jo selv drivere, når de detekterer noget hardware? Og det har jeg aldrig haft problemer med på andre pc'er.

Hvordan skal kunne installere printeren, hvis jeg afkobler den fra laptoppen, og Windows ikke kan "se" den?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 21:06 #5
Kabeldriveren? Det er der da ikke noget som hedder.
Det drejer sig om printerdriveren.
Den skal installeres FØR printeren tilsluttes. Det gælder også
under winXP. Når Driveren installeres kommer den til et punkt
hvor der står "tilslut printerkablet og tænd for printeren.

Du skal altså sørge for, at den printerdriver du har installeret
bliver slettet, før du prøver igen.
Overlad ikke noget til windows, men kør driveren fra CDén - hvis
den altså passer til win7. Ellers må du gå ind på HP´s hjemmeside
og downloade den rigtige printer, som du så kan køre fra computeren.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 21:29 #6
Jo, der fulgte som sagt en cd med Sweex kablet - med en driver til Win98.

Det du skriver er ikke rigtigt. Se hvad HP skriver her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01874792&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=58707#
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 21:45 #7
Du har ret. Jeg plejer heller ikke at kommentere på noget med
win7, fordi jeg selv har XP. Troede bare det var som med min.
Så jeg undskylder min kommentar og overlader det til win7 kyndige
at besvare dit spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 21:54 #8
Helt OK, og tak fordi du gad prøve at hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 17:21 #9
Lukker nu.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 17:21 #10
Ingen valide svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. maj 2010 - 10:04 #11
Har du stadig problemet, eller har du fundet en anden løsning?

Når du har den installeret og printjobs ikke kommer ud, kunne det tyde på at kabelkonverteren og printeren/driveren har problemer med den udskriftsprocessor du bruger - den kunne du prøve at skifte, slette printjobs og printe på ny.

Udskriftsprocessoren skifter du ved at højreklikke på printeren og vælge egenskaber. Gå på fanebladet avanceret og klik på knappen "udskriftsprocessor".

Her kan du prøve lidt med de forskellige indstillinger - bare du husker at de jobs der allerede ligger i kø, skal slettes før de ny indstillinger virker.

Det normale er at køre med "Winprint" og "RAW" som kombination. Men "WinPrint" og "NT EMF" har også tidligere været benyttet - vist netop af HP printere i deskjet kategorien...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB