Avatar billede gert_hahn Novice
08. december 2009 - 05:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installere XP på Amilo 1820 - mangler sata driver.

Jeg har formatteret den interne HD i Amiloen og vil så installere en xp på den - har formatteret HD og kan fint se den, men xp inst. kan ikke - nogen ide til, hvor jeg får en driver installeret - har heller ikke noget diskettedrev. Har prøvet at lave en slip-stream inst. uden held. Så lidt hjælp vil være ønskeligt.
Takker.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. december 2009 - 08:13 #1
Du blive vist nødt til at gå i bios, og sætte din hhd instillinger til ahci eller ide eller compatibelt. bare det ikke er sata.
Grunden til problemet med din HDD, skyldes at der ikke er sata driver i XP styrersytemet. Så hvis du ændre HDD instillingerne i din bios som førnævnt, så skulle der ingen problemer være. Så kan du installer sata-drivern efter din Windows-installation.
Avatar billede gert_hahn Novice
08. december 2009 - 09:30 #2
Jo, problemet er bare, at jeg ikke kan komme til at ændre noget ved indstillingerne i bios, så vidt jeg kan se.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. december 2009 - 09:38 #3
hvad er det for et bundkort du har?

Prøv at kigge under lager eller lagerinstillinger.
Avatar billede gert_hahn Novice
08. december 2009 - 09:55 #4
Er ikke ved maskinen nu, kigger i eftermiddag og vender tilbage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2009 - 19:49 #5
Blandy> Bundkort? Det er en bærbar...

http://support.ts.fujitsu.com/manuals/ShowDescription_KMT.asp?DokuID=210762

Det står i manualen hvad du skal gøre...
Avatar billede gert_hahn Novice
08. december 2009 - 22:17 #6
Hmmm - tak for linket til manualen.
Desværre er HD formatteret helt, der er ingen recovery cd'er.
Og til Blandy - jeg kan ikke ændre noget i bios vedr ahci, så jeg tror jeg bliver nødt til at dømme den ude.
Men tak for forsøget.
Avatar billede gert_hahn Novice
22. december 2009 - 05:19 #7
Og pludselig kom der som sendt fra oven et sæt recovery-cd'er, så maskinen var kørende i løbet af meget kort tid - plus selvfølgelig diverse opdateringer......
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2009 - 16:14 #8
Lækkert :)
Julemanden? ;)
Avatar billede gert_hahn Novice
23. december 2009 - 21:30 #9
Næh - der var godt nok en, der grinte meget,men jeg så ingen kane - og det var også før der kom en masse sne.
God jul til alle.