Avatar billede mkiii Nybegynder
08. december 2009 - 23:36 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

HP pc kan ikke få lov at installeret xp cd - kan ikke finde harddisk

Hej. Har brug for hjælp fra nogle computer køndige.

Min hp bærbar er blevet leveret med vista.
men da mange af de programmer jeg skal køre (Ældre software) kun virker under xp skal jeg have den formateret og intstalleret xp.
Har prøvet det en del gange før på "almindelige" bærbar her har det bare været at boote op på xp cden.

Men når jeg går det og kommer der til hvor jeg skal vælge reparer eller installerer ny - vælger jeg enter for at installere ny, og her kommer den så frem med en blå skærm hvor der nogen lunde står følgende:'

Installations programmet fandt ingen harddisk

Kontroller at de er tændt og korrekt tilsluttet

Dette kan betyder at du skal kører dianoserings eller installtionsprogram fra producenten.

Hvad gør jeg lige her ?
Hvis jeg genstarter pcen og tager cden booter den selvfølgelig fint op på harddisken.

Hvis jeg åbner denne computer er harddisken delt i 3.
Lokal disk, OS_tools, hp recovery

Jeg havde forestillet mig at jeg kunne samle alle partioner til en (Som normalt) og undgå alt det ekstra sotware som de smider ind af hp programmer og recovery.
Det har jeg ikke noget at bruge til - vil bare have en hel ren xp installtion så jeg selv kan hente de drivere jeg vil bruge.

Nå det blev en ordentlig smører håber det gir mening og nogen kan hjælpe !
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 23:53 #1
Hard disken er den sata? Hvis den er så mangler xp drivere til den, og kan derfor ikke se den.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2009 - 00:08 #2
Jeg syntes du skulle gå ind på denne side hos HP http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c01092639
det er ikke alle der kan downgrades!
Avatar billede off-line Nybegynder
09. december 2009 - 01:05 #3
Hvis du i bios kan finde noget, som hedder AHCI, så slå det fra,
så skulle disken kunne ses.
Men som ovenfor nævnt, hvis du ikke kan få fat i chipsettet til
winXP, så nytter det ikke at installere.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 09:37 #4
hvad er det for en hp bærbar

det svarer lidt til at spørge en mekanikker om en speicel reservedel med ordene jeg har en bil.

ja men så kom tilbage når du ved hvad det er for en.
Avatar billede danriis Nybegynder
09. december 2009 - 15:25 #5
HP Compaq 6720s
Avatar billede danriis Nybegynder
09. december 2009 - 15:41 #8
kan svaret uddybes ? :-D

Har hentet driver osv derfra og brændt ud på en cd når den (forhåbentlig) kommer igang med xp, men skal jeg hente andet derfra til selve windows installationen ????
Avatar billede danriis Nybegynder
09. december 2009 - 15:42 #9
okay kan se du har svaret. jeg har intet diskettedrev i min hp kan jeg brænde den på en cd og så vælge det under installtion ??
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 16:19 #11
ja det kan du godt eller lægge dem på en usb pen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 16:23 #12
du kan jo bare hente hele møllen . så er du sikker.
det kan godt være svært med hp da der ligger til flere producenter af hardware så nogle gange må man gætte

sådan ville jeg gøre
Avatar billede danriis Nybegynder
09. december 2009 - 17:48 #13
mange tak det vil jeg forsøge  !
men skal jeg så ikke disable noget i bios - hvis jeg gør det på denne måde ?

Har hørt at man skulle enten disable SATA NATIVE SYSTEM eller som skrevet tidligere her AHCI.

Eller skal det tages fra alligevel før det virker ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2009 - 17:52 #14
Hvis du kan se AHCI i bios så står der møske kør som ide gør det!
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 18:15 #15
det er ikke i alle bios du kan disable ACHI bare så du ved det - så kommer det ikke bag på dig.

hvis din ikke kan har du jo sata driveren

derfor kører du med rem og seler hvis du forstår ordsproget

m.v.h
Avatar billede mkiii Nybegynder
09. december 2009 - 19:36 #16
mange tak - så kører den xp vil du ikke lave et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. december 2009 - 23:15 #17
Det var et svar?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 08:19 #18
er det mig du mener
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2009 - 12:28 #19
Vil du ikke give poient?