Avatar billede bsr0809 Nybegynder
09. december 2009 - 22:19 Der er 4 kommentarer

Markro / marcro der flytter poster fra et regneark til et andet.

Hej eksperter.
Jeg har oprettet et regneark som splitter adresser op. Dvs at f.eks. "Roskildevej 143A, 3. tv." bliver delt op i kolonner så der er en kolonne til Vej, nr, bogstav, sal, prefix, lejligheds nr. Tadaa det virker, men da adresser kan skrives på 10.000 forskellige måder fylder dette regneark nu 123.000 kb. og kan konventere 2000 adresser ad gangen.
Dog skal det siges at jeg ofte sidder og arbejder med 10.000 - 30.000 adresser så det er blevet en tung omgang at sidde og kopiere frem og tilbage med 2.000 adresser pr. gang.
Det mest ideelle ville jo være at nøjes med en adresse adgangen og så et gennemløb til hele arket var kørt igennem.

Mit spørgsmål kan man det? En der har en god fix ide til noget? Det skal lige nævnes at jeg sidder på min arbejdsplads og er temmelig begrænset at vores IT restriktioner, så jeg har ikke mulighed for at downloade små fikse programmer der kan alle mulige sjove ting.
Avatar billede martin_moth Mester
09. december 2009 - 22:31 #1
sagtens. En VBA macro klarer det du ønsker. VBA kan alt

Du looper blot over den kode du bruger til at splitte adresserne op i felter, og skriver resultatet direkte i dit resultat-regneark - eller en tekstfil.

Du skal nok være mere konkret på hvad du præcist foretager dig og hvordan, hvis du skal have mere konkret hjælp.
Avatar billede martin_moth Mester
09. december 2009 - 22:32 #2
og 117 andre måder er mulige. Frit valg på alle hylder - beslut dig for præcis hvad du ønsker at gøre,og få hjælp efterfølgende :-)
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
23. december 2009 - 09:15 #3
Hej Martin tak for hjælpen. Jeg har nu forsøgt at lege lidt med VBA og det går faktisk ikke fantastisk godt.

For at gøre det mere præcist så har jeg 3 regneark:

Regneark - imput
Regneark - beregning
Regneark - output

imput er ca. 10 kolonner bredt og har ca. 25000 linjer

beregning udfører en masse beregninger (er vigtigt at arket udfører alle beregninger før linjen kopieres over til output)

Output er tom og skal have tilføjet den linje fra beregning

Når dette er gjort skal den fortsætte til næste linje i imput arket.

Er der en, evt. dig Martin der kan sende mig et eksempel med 3 regneark???
Spørg endelig hvis der er tvivls spørgsmål.
Avatar billede martin_moth Mester
23. december 2009 - 10:47 #4
juleferie .-)