Avatar billede poco Nybegynder
11. december 2009 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Disable flere input felter på en gang

Hejsa

Jeg er igang med at lave en form (http://projekt.webitallservice.dk/form/), hvor det skal være muligt at vælge "ja" i vagt ved kontaktperson 1 og derefter skal muligheden for at vælge vagt låses ved de andre kontaktpersoner.

Jeg kan sagtens lave at når vagt er sat til ja i kontaktperson 1, så låses de andre. Det virker allerede.

Men mit problem ligger i at når jeg vil vælge ja i vagt på kontaktperson 2, så kan jeg ikke få den til at låse de resterende.

Jeg leder efter et javascript, som kan dynamisk enable/disable disse radio knapper.
Avatar billede mireigi Novice
11. december 2009 - 16:08 #1
Du har oprettet dit spørgsmål i den forkerte kategori. Det du leder efter er et Javascript, men spørgsmålet er oprettet i kategorien Java. Skriv til en moderator og han kan sikkert flytte det for dig.

Hvad angår dit problem kan du prøve dette:
<script type="text/javascript">
  function skift()
  {
      var radios = document.getElementsByTagName("input");
      var radioName = "";
      for (var i = 0; i < radios.length; i++)
      {
        if (radios[i].value=="Ja" && radios[i].checked)
        {
            radioName = radios[i].name
            break;
        }
      for (var i = 0; i < radios.length; i++)
      {
        if (radios[i].value=="Ja" && radios[i].name != radioName)
        {
            radios[i].disabled = "disabled";
        }

</script>

Bemærk at ovenstående er IKKE testet.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 16:44 #2
Desuden bruger du id'er forkert. Et id er ikke beregnet til at blive sat på mere end et element. Her bruges i stedet class'er.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2009 - 22:59 #3
Virkede ovenstående script?
Avatar billede poco Nybegynder
04. januar 2010 - 09:50 #4
Jeg fik det ikke til at køre desværre :(

Jeg programmerede det i PHP i stedet