Avatar billede micp Nybegynder
13. december 2009 - 00:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi kun af Win7

Hvordan dælen laver man en sikkerhedskopi kun af Win7, uden at få allerede installerede programmer og bruger filer med, så man kan lave en formatering af hardisken?

Og kan det virkelig passe, at det skal fylde mere end en DVD skive, det gør det jo ikke hvis man går ud og køber en Win7?
13. december 2009 - 00:28 #1
Velkommen til E. ...

Hvilket program bruger du til sikkerhedskopi ?

Min Win7 test instalation fylder ~12Gb på HD.
Og dette efter oprydning / systemgendannelsespunkter slettet mm. ...
Avatar billede micp Nybegynder
13. december 2009 - 00:53 #2
Tak for det!

Jeg regner sandelig med at Win7´s egen systemafbildning kan gøre det, på en eller anden måde, jeg kan bare ikke få den til det, uden alt fyldstoffet?
13. december 2009 - 01:06 #3
... så er det jo "Hvad er fyldstoffet" i en WIN7 ?

Det vil jeg dog lade en anden om at svare på ?

C:\Windows\winxsx\  fylder ~6Gb !!!
Avatar billede micp Nybegynder
13. december 2009 - 01:31 #4
Det jeg mener med fyldstoffet er de programmer man selv installere og de filer der ligger under brugere, altså alt ud over selve Win7.

Jeg kom til at tænke på, om hvis man tog en kopi af windows mappen (12Gb) og lavede en systemreperationsdisk, kan man så få en formateret hardisk til at kører igen med Win7?
13. december 2009 - 01:49 #5
... havde du så forestillet dig at 'bare' rå copy denne C:\Windows tilbage igen så så virker alt ?
NEJ - det skal du ikke forvente !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
13. december 2009 - 06:51 #6
Er bange for, at alt hvad du ikke vil have med på kopien bliver du nød til at slette først.
Avatar billede micp Nybegynder
13. december 2009 - 10:12 #7
#5 Nej, der vil jeg så ha´ startdisken til at finde ud af hvad der er galt og så ha´ den til at ta´ det den skal bruge for at få Win7 til at køre igen.

#6 Det ser ud til det, det er bare lidt træls og lyder umådelig stupid, at man skal slette alt hvad producenten har installeret på en ny bærbar computer, for at man kan tage en backup af Win7?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. december 2009 - 12:54 #8
Alt det producenten har indstalleret er som regl noget ingen kan bruge til noget, find og indstaller dine egne ønsker, efterfølgende.
Avatar billede micp Nybegynder
25. februar 2011 - 11:55 #9
#6 Silbidor
Citat: Er bange for, at alt hvad du ikke vil have med på kopien bliver du nød til at slette først.

Gider du ikke at smide et svar, da dette åbenbart er den bedste måde at gøre det på?
Avatar billede Jensen DK Novice
25. februar 2011 - 12:29 #10
Det gider jeg da godt.