Avatar billede madeindk Nybegynder
14. december 2009 - 19:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjek sider tilbage i strukturen

Godaften eksperter :-)

Jeg har et spørgsmål, som sikkert ikke er specielt avanceret, men som jeg alligevel godt kunne bruge en stor del hjælp til.

Jeg har nogen sider der skal beskyttes med login, og min struktur ser sådan ud:

Hovedside
  - Underside 1
    - Underside 2

"Underside 1" er beskyttet med login, det vil så sige at "Hovedside" skal være tilgængelig, men "Underside 1" skal være beskyttet OG "Underside 2" skal være beskyttet da, undersider også skal være beskyttet. Kan dette lade sig gøre at tjekke med en rekursiv funktion i MS SQL? :-)
Avatar billede Syska Mester
14. december 2009 - 19:43 #1
Nu lyder det jo allerede til at du har styr på det ...

og ja, det kan godt lade sig gøre ...

mvh
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. december 2009 - 19:46 #2
Argh, jeg har sgu ikke styr på rekursive funktioner i MS SQL. Kan du hjælpe? :-)
Avatar billede Syska Mester
14. december 2009 - 19:52 #3
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms186243.aspx

Overstående har et par eksempler ...

Ved de virker i 2008 ... ved ikke med 2005 og tidligere ... men måske.

// ouT
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. december 2009 - 20:18 #4
Det har jeg skam kigget på, og kan også godt finde ud af at lave en CTE. Det vil dog bare ikke fungere som jeg vil have det. Har du et eksempel på hvordan det kunne gøres?

Hvis du nu har følgende 2 tabeller:

Tabel: indholdssider
- side_id
- sidenavn

Tabel: sideadgang
- side_id
- bruger_id
Avatar billede madeindk Nybegynder
06. april 2010 - 22:18 #5
Lukker, kom aldrig frem til en fornuftig løsning.
Avatar billede Syska Mester
06. april 2010 - 22:29 #6
hehe,

Måske dette kan bruges: http://www.mssqltips.com/tip.asp?tip=1943&home

Om end du lige har lukket, så kan det måske bruges alligevel :-)

mvh