Avatar billede hp-power Nybegynder
18. december 2009 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tilføjelse af tekst i en textarea

hejsa

hvis man nu har en testarea med noget tekst i. så ville jeg gerne have en knap der tilføjerne noget text, fx <b> </b>, gerne hvis det kan lade sige gøre omkring det tekst der er valgt.

eller hvis der kommer en popup boks frem hvor bruger han skrive det så den indsætter <b>brugers tekst</b>. der hvor markøren står i textarea

kan dette lade sig gøre..
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 14:54 #1
Ja, det kan godt lade sig gøre, men ikke med PHP. Opret hellere spørgsmålet under Javascript, for det er det det skal gøres med.
Avatar billede hp-power Nybegynder
18. december 2009 - 14:56 #2
lukker og flytter
Avatar billede wanze Nybegynder
18. december 2009 - 19:41 #3
Jeg synes du skal tage et kig på http://ckeditor.com/demo eller http://tinymce.moxiecode.com/examples/example_20.php - det tror jeg vil falde i din smag. :-)

De kan begge begrænses til kun at indeholde lige præcis det, du har behov, fx fed, kursiv og links.