Avatar billede hp-power Nybegynder
18. december 2009 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bold knap til tekst felt

hejsa

hvis man nu har en testarea med noget tekst i. så ville jeg gerne have en knap der tilføjerne noget text, fx <b> </b>, gerne hvis det kan lade sige gøre omkring det tekst der er valgt.

eller hvis der kommer en popup boks frem hvor bruger han skrive det så den indsætter <b>brugers tekst</b>. der hvor markøren står i textarea

kan dette lade sig gøre..
skulle gerne virke i alle browser.
Avatar billede tjens Nybegynder
18. december 2009 - 15:14 #1
Forummet på hardwareonline.dk har det på den måde:
http://hol.dk/includes/softhtml.js
Avatar billede hp-power Nybegynder
18. december 2009 - 15:20 #2
det bliver jeg desvære ikke meget kloger af da jeg ikke kender til jave, har bare fået ad vide det var det der skulle til
Avatar billede steen-h Mester
18. december 2009 - 15:31 #3
Søg og du skal finde.

http://www.eksperten.dk/spm/152040
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 16:47 #4
Og for at sikre ovenstående script lidt kan følgende kode bruges:

<script type='text/javascript' >
/* (c)2006 Stephen Chalmers
*
* Appends a 'hasFocus' flag to all text/textarea form
* elements.
*

Insert this script anywhere below the last form in the document.

To read the current focus state of a specified element, use:

if( document.forms.myForm.myElement.hasFocus )
...

***/

for(var i=0, df=document.forms, len=df.length; i<len; i++)
for(j=0, els=df[i].elements; j<els.length; j++)
  if( /^text/.test( els[j].type ) )
  {
  els[j].hasFocus=false;
  els[j].onfocus=function(){this.hasFocus=true;};
  els[j].onblur =function(){this.hasFocus=false;};
  }

</script>
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 16:49 #5
Og så skal det andet script selvfølgelig også modificeres:
<script>
function indsaetB() {
if (document.forms.myForm.myElement.hasFocus)
if (document.selection.createRange) {
sel = document.selection.createRange();
if (sel.text != \"\") sel.text = \"<b>\" + sel.text + \"</b>\";
}
</script>

myForm og myElement tilpasses til navnet på din formular og feltet.
Avatar billede tjens Nybegynder
18. december 2009 - 17:19 #6
#2 Hvad mener du? Kan du ikke kopiere scriptet, og så gå på hjemmesiden og se source, for at se hvordan det skal kaldes?

Hvis svaret er nej, så start med en tutorial  http://w3schools.com/js/default.asp for at få grundlæggende viden om javascript og samspillet med HTML.
Avatar billede hp-power Nybegynder
31. august 2011 - 19:14 #7
lukker fik det aldrig til at virke