Avatar billede martin181 Nybegynder
22. december 2009 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opgave: Programmering af "Serverstyring"

Hej alle,

jeg har en række servere, som pt. kører i døgndrift hele året.

Vores brug af disse servere betyder at de ikke behøver at køre, når vi ikke er på arbejde, så vi vil gerne have et system, hvor man kan angive hvornår vores servere skal starte op og lukke ned.

Vi vil gerne have det lavet så alle folk, dem som har adgang til dette, kan angive opstart og nedlukningstid i et enkelt interface.

Vi har tænkt os at det skal kunne styres via. dato og tid.

Vores ide er at det skal kunne styres fra en enkelt maskine, som så sender Wake-On-Lan og Shutdown kommandoer til de andre maskiner.

Vi har ingen præferencer mht. programmeringssprog - så på den front er der frit slag :-)

Vores servere kører med en blanding af Windows 2000 Server og Windows 2003 Server - og så har vi et par maskiner, som kører på Windows XP.

Vi vil gerne have det, hvis man kan ændre antallet af maskiner dynamisk - altså så vi kan ænsre antallet af maskiner, som skal være med i opstart og nedluknings proceduren.

Det vil selvfølgelig være en opgave, som vi gerne vil betale for.

Skriv jeres mail i tråden her, så tager jeg fat i jer, for at aftale nærmere.

Mvh.
Martin
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
22. december 2009 - 18:18 #1
Det lyder da som en rigtig spændende opgave.
mvh
Poul-Erik
www.peprogrammering.dk
pej at peprogrammering.dk
Avatar billede martin181 Nybegynder
12. januar 2010 - 14:07 #2
har dialog med pej-delphi igang - så lukker her