Avatar billede Nasgul Nybegynder
22. december 2009 - 12:58 Der er 1 løsning

Hente data fra ekstern database ?

Hejsa alle eksperter.

På forhånd vil jeg lige sige, jeg ikke er den bedste til php, men det går da fremad :)

Mit spg lyder:

Er det muligt at hente specifik data fra et eksternt site?

IKKE hele filen !

Forklaring.

Jeg er ved at lave mig et personligt bibliotek over hele min film samling, men i stedet for selv at sidde at taste data ind ville det jo være meget mere cool bare at indtaste titlen og så finder scriptet selv den valgte titel hos imdb.com og trækker de data ud jeg skal bruge og så derefter indsætte dem i min egen database.

Eksempelvis billede, titel, plot, årgang og skuespillere ?

Er dette muligt at gøre vha php ?

eller kræver det man har direkte adgang til imdb´s database ?

I så fald det er muligt, er der så ikke en af jer der gider bruge fem minutter på at poste en løsning eller et link til en evt tut, har googlet i en uge nu, men enten findes der ingen tut til det, ellers søger jeg bare på det forkerte.

På Forhånd Tak.
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2009 - 14:04 #1
Hvis du ikke har fået lov til at gå ned i databasen på det pågældende site og sitet ikke stiller data til rådighed fx gennem rss så er sidste mulighed screen scraping og det er ikke alle der er vilde med det hvis det opdages. Men her et eksempel;

http://www.bradino.com/php/screen-scraping/