Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2009 - 03:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3ds max design 2010 på en Windows 7 64 bit ?

Autodesk skriver:
Windows 7 is not a tested environment for 3ds Max 2010, 3ds Max Design 2010, and previous versions.  Please be aware that while nothing may prevent you from using Windows 7 and these products, we may not be able to resolve every issue you encounter at this time.

Mit spørgsmål:
Er der nogen der kan fortælle mig om min 3ds max design 2010 (64 bit) vil køre under Windows 7 eller om der er nogen problemer i dette?

På forhånd tak
Avatar billede osborne Nybegynder
30. december 2009 - 21:16 #1
Jeg har søgt på nettet og fundet mange forskellige anbefalinger. Nogle siger at max kører udmærket på Windows 7. Andre har diverse problemer, specielt med video og performance. Der er forskellige forslag til dette hvor man jo kan prøve hvad der passer en bedst.

0) Lade helt være med at opgradere til Windows 7 endnu indtil Autodesk og andre har drivers klar. Det er lidt sent for mig da jeg allerede er på Windows 7 og er godt tilfreds med det.

1) 3ds max understøtter pt. ikke Windows 7, og efter snak med Autodesk på en messe tyder det på at det ikke kommer før næste major release af 3ds max. Som de siger udvikler Autodesk ikke software til beta versioner af operativsystemer og det var Win 7 netop på det tidspunkt.

2) Man kunne jo prøve at installere, med risiko for at det ikke virker og derfor blot snavser maskingen til. Jeg ved ikke hvor clean en de-install man kan lave af 3ds max.

3) Hvis hardwaren understøtter det (det gør min) kan man under Windows 7 installere en Virtuel Maskine, som så kører en fuld XP men i et vindue i Windows 7. På denne XP kan man så installere 3ds max. Jeg er ikke sikker på at den XP er 64 bit, men det vil jeg prøve i første omgang.

4) Jeg har også VM Ware licens og kunne prøve at installere 3ds max der på tilsvarende måde som Windows 7 Virtuelle XP maskine.

Da jeg bruger både Wacom tablet og Connexion Space Pilot som begge kører på Win 7 native, ved jeg ikke hvordan det vil fungere under de ovennævnte enmulationer. Under alle omstændigheder lyder det til at der er måder at komme igang med sin 3ds max

Håber det kan hjælpe andre som står i samme situation.
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
04. januar 2010 - 23:20 #2
Jeg kører 3dsmax2009 samt 2010 64-bit på Windows 7 64-bit.

Begge dele kører helt upåklageligt. Husk dog at instalere SP1 til 2009'eren.
Avatar billede osborne Nybegynder
05. januar 2010 - 01:22 #3
Det lyder rigtig godt .. jeg har gået rundt om den varme grød længe nu (og haft travlt med andre ting), men ville genre lægge min 3ds max på snart.

Tusind tak for tippet med SP1 - det kan være det er det der skal til for at det kører problemfrit.

Jeg har netop fået Windows virtual machine til at køre, men da du har sådan en succeshistorie vil jeg prøve at installere det først på selve windows 7 (grunden til at jeg tøver er at jeg helst ikke vil "svine" min win 7 til med noget som ikke kører (da jeg er i tvivl om indstillingerne til windows backup for at sikre at jeg kan rulle tilbage). Men nu skal det have en chance (jeg har resten klar - Spacepilot, Wacom så det næste er max).
Avatar billede osborne Nybegynder
05. januar 2010 - 01:25 #4
.. ah, jeg ser at du kører 2010 out of the box uden problemer. Er det rigtigt forstået? - det skal prøves (hvorfor kører du både 2009 og 2010, er det pga. compatibilitet problem med ting lavet i det 9 ifht 10'ern?)
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
05. januar 2010 - 07:30 #5
Ja det kører helt uden fixes, altså 2010'eren. Hvis installeren ikke selv sørger for det, så højreklik på genvejen til max og gå ind i egenskaber og slå visual styles fra! (mener selv den gør det på 2010.)

Jeg synes 2010 er blevet aaaalt for tungt. De nye menuer der minder om autocad er så langsomme om at loade. Jeg vil have effektivitet i min daglige platform.

2010 er bedst, hurtigst viewport, god hardware acceleration osv. Men jeg springer over, venter til 2011.