Avatar billede up2nogood Nybegynder
29. december 2009 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SMTP på Exchange, via andet program

Hejsa,

jeg prøver via programmet edocprinter (iteksoft.com), at oprette et batchjob der printer en rapport og sender som mail via exchange smtp.

Dog kan jeg få skidtet til at fungere, da der bliver meldt en login eller forbindelsesfejl.

Jeg kører på en terminalserver, hvor der kører en Outlook klient.
Desværre er udbyderen profiber, der ikke har en smtp jeg kan komme igennem til ligesom jeg kan med tdc's lokalt.

Kan man ikke bruge exchange smtp'en udenom outlook, eller hvad skal der til?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2009 - 06:49 #1
jo det kan du godt. Alt efter hvor du ønsker at sende til kan det være du skal tillade relay fra den ip du sender fra.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. december 2009 - 08:19 #2
Ok, skal jeg ind og rode i Exchange opsætning så?
Der kommer jeg lidt til kort, men måske der findes en en guided tour. :)
Googler det også lige for at se, men hvis du kan sige nøjagtigt hvor jeg skal pille, vil det være super. :)
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2009 - 08:38 #3
det er kun hvis du sender ud af huset der kan være lidt problemer. Så bare prøv først... hvis ikke det virker, så kom tilbage.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. december 2009 - 09:11 #4
Det virker ikke, jeg får en fejl:
SMTP: Kan ikke forbinde med SMTP-server eller autoriseringsfejl! -- 221 2.0.0 Service closing transmission channel
Det må være noget try / catch fra PDF programmet som prøver at bruge SMTP servicen.

jeg har bare angivet exchangeserver som "master", login som administrator og pass som ... ja admin pass :)
Jeg har 3 forskellige smtp server logon muligheder:
Ingen autorisering
AUTH Login
Login PLAIN
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. december 2009 - 09:42 #5
Nu brugte jeg Ingen autorisering, og der virker på egen Exchange server. Men på den terminal jeg prøver på, melder den blot:
SMTP Sending Successfully: 250 2.6.0 <MASTER...> Queued mail for delivery

Men der kommer ikke noget igennem?
Retur status er den samme, men det virker kun her.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. december 2009 - 14:02 #6
Jeg fik hul igennem, det var det program jeg brugte der ikke var helt gennemskueligt med hensyn til opsætning af SMTP.

Plus der var en fejl, der gjorde der skulle to mailadresser på i guiinterface for at mail kom ud. Ikke nemt at vide :)

Men jeg fik det op at køre ved Ingen autorisering og en anden port end 25.

Du skal have tak for hjælpen alligevel, og points er dine hvis du smider et svar.

Godt nytår. :)

Mvh.
Mads
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2009 - 18:50 #7
behold dem bare.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
18. august 2010 - 14:06 #8
Svar...