Avatar billede asuseepc Nybegynder
30. december 2009 - 23:25 Der er 12 kommentarer

Asus Eee pc Virus

Hej

jeg har købt en brugt bærbar computer med windows XP som viser sig at have en virus på. der blir ved med at poppe en masse bokse op. har fået afvide jeg skal prøve at gendanne den da det er en mini bærbar og der er ikke en cd rom i. men når jeg når i sidste step i gendannelsen er det som om den sidder fast.. håber der nogen der kan hjælpe da jeg ikke har noget forstand på hvordan det skal gøres
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2009 - 23:36 #1
Hvilket antivirus program kører du med?
30. december 2009 - 23:40 #2
Velkommen til E. ...

... det er stor risiko at købe en sådan med alverdens 'shit' på...

Det bedste ville være at rydde lortet og instalere din egen version som du så selv kender 99,9%...

Fabrikat, model, type, ... ?
Avatar billede asuseepc Nybegynder
31. december 2009 - 00:28 #3
Hej K-larry

Det er en Asus Eee pc 1101 HA med windows xp edition.

prob. er at jeg ikke ved hvordan man rydder lortet og instalere noget andet. det er en mini bærbar så der ingen cd rom inbygget
Avatar billede asuseepc Nybegynder
31. december 2009 - 00:29 #4
2206.. jeg har ikke installeret et anti virus program det er en computer jeg lige har fået købt brugt
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 07:49 #5
Avg free 9,0 antivirus:http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free
Malwarebytes Antimalware:  http://www.malwarebytes.org/
CCleaner:  http://www.ccleaner.com/
Hent disse tre programmer, opdater Avg og Malwarebytes og lad dem scanne harddisken igennem.
Lav en opryning med CCleaner.
Kopier loggen herund fra Malwarebytes når du er færdig.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 08:13 #6
Du kan også i stedet for AVG bruge Avast:http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Husk at bruge link på siden til at få en nøgle der forlænger tiden til et år.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2009 - 09:10 #7
Lav en bootable USB med virusscannere, se om de kan få hul.
http://jravn.dk/?p=218
Under forudsætning af at XP kører på maskinen endnu, efter du har prøvet at gendanne den.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 09:35 #8
"men når jeg når i sidste step i gendannelsen er det som om den sidder fast.." er den gendannelse foretaget fra recoverypartition
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 12:08 #9
har en lidt ældre model - 900.

Gendannelse sker vha. medfølgnede recovery CD -  sådan en skulle du have haft med da du købte computeren.
har prøvet det en gang - kører fuldautomatisk.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 12:44 #10
Jeg troede ikke der var cd`drev i sådan en fyr
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 16:41 #11
i forlængelse af #10 - nej det er rigtigt, man tilslutter et eksternt cd/dvd drev over usb
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 16:57 #12
Måske har spørger ikke et sådan drev - guide til installation via USB nøgle http://www.helgec.dk/xp_fra_usb.html