Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 07:33 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet på min bærbare

Kan ikke komme på  nettet på min bærbarecomputer, vores stationære er  ikke noget problem.... når jeg forsøger at sætte et netværkskabel i den bærbare vil den stadig ikke skabe forbindelse....
Ringede til Yousee support igår som prøvede at guidemig igennem en systemgendannelse, det fungerede ikke jeg kunne ikke starte gendannelsen og han sagde jeg muligvis skulle geninstallerer windows vista....
Her til moregn prøvede jeg igen  og der kunne  jeg godt køre en system gendannelse og jeg valgte tidspunktet før det gik galt...
Men da den genstarter efter at have kørt gendannelsen får jeg en beskedom at computeren  ikke har gendannet fordi der opstod en fejl, ikke andet...  og stadig ingen netadgang.....

Hvad skal jeg gøre nu???

Hilsen Lone
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 07:41 #1
Har du prøvet at pinge din router?
Du kan evt prøve at diable og enable dit netkort. Det hjælper overraskende ofte.

Skriv endelig tilbage hvis du er i tvivl om hvordan man gør.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 07:45 #2
Hvad betyder at pinge routeren?
Har taget strømmen  både fra router og modem, er det det du mener?
Ved heller ikke hvordan man disabler og enabler netkortet?
Tak for hurtig hjælp :)
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 07:51 #3
Hvis du kigger nede i højre hjørne på din skærm, er der så en gul advarselstrekant? Eller er det et rødt kryds?

Hvad styrersystem kører du med? XP, vista, windows 7?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 08:05 #4
der var tidligere en gul advarselstrekant, men nu er der blot 2 computerskærme uden globus eller rødt kryds
Kører vista home ....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 08:06 #5
Når jeg går ind i netværks og delingscenter, står der bare at der kun er adgang lokalt....
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 08:13 #6
Okay. Har du prøvet at holde reset-knappen på din router inde i 5 til 10 sek? Evt slukket din router og modem i 10 min?

Det lader til at være din router der driller. Prøv lige de to ting først, så skriv tilbage. Er på her de næste par timer da jeg er på arbejde.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 08:34 #7
Så har jeg prøvet både at resette routeren og at tage strømmen fra i 10 min på router og modem, og nu er der et rødt kryds ved ikonet nede til højre, og når jeg går ind i neværks og delingscenteret så står derdet er usikkert netværk?
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 08:51 #8
Det må være det trådløse der er tale om der. Bruger du ikke stadig kabel?

Nu prøver vi at genstarte dit netkort.

Brug denne guide for at resette. Det er nemmere end jeg skal forklare det.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Troubleshoot-network-adapter-problems
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 08:58 #9
Hej vil du lige fortælle hvilket styresystem du kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 09:01 #10
#4 Vista home
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 09:05 #11
Så nu har jeg prøvet at disable og enable netværkskortet og så sætte jeg et netværkskabel i, og nu vil den godt komme på nettet når jeg har kablet i, men stadig ikke på det trådløse netværk...
Men nu kan jeg da i det mindste komme på nettet.....
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 09:07 #12
Du har da ret jeg var ikke opmærksom nok,
Så skal man højreklikke på en af de små skærme som de bliver kaldt gå jnd i netværk og delings center rediger egenskaber for netværk se o de er aktiverede  prøv reparer!
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 09:13 #13
har du prøvet at vælge dit netværk igen efter du har resettet dit netkort? Du gør det nede i højre hjørne hvor der er en computer der indikerer trådløst netværk.

Så finder du det netværk som er dit. og indtaster evt kode.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 09:20 #14
Hvor henne gør jeg det, hvis jeg højreklikker på ikonet med de 2 små skærme og vælger netværk og delingscenter, så vælger jeg administrer netværksforbindelser, så står der at den trådløse netforbindelse ikke er tilsluttet......
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 09:21 #15
Husk at tjekke om dit netværkskorts driver er opdateret :) This is crucial.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 09:25 #16
Aktiver!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2009 - 09:28 #17
Sidder der en lille knap på computeren, som du har trykket på som har slukket det trådløse netværk?
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 09:30 #18
når du højre-klikker på den ene computer i højre hjørne, så skulle der gerne være muligheden for "tilslut netværk" eller noget tilsvarende. Der er som regel to computere i højre hjørne, men det er fordi man både kan få forbindelse med kabel og trådløst. Du skal bare finde den med trådløs.

Du kan også bare dobbeltklikke på ikonet, i stedet for at højreklikke.
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 09:44 #19
"Sidder der en lille knap på computeren, som du har trykket på som har slukket det trådløse netværk?"

Tror det her er problemet som 220661 skriver. Der sidder en knap på din computer et sted, hvor man kan slukke og tænde for den trådløse forbindelse.

Hvilken router har du ?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 09:49 #20
Det er en linksys router..... har en knap til trådløs forbindelse og den er tændt.....
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 09:51 #21
Hehe kan du være lidt mere specifik? :) Linksys, hvilken model?
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 09:52 #22
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 09:58 #23
Blandy når jeg gør dette står der at den ikke kan oprette forbindelse, og når jeg trykker på diagnosticer, så står der:
"Computeren er indstillet til at oprette forbindelse til Linksys med sikkerhed aktiveret. Dette er imidlertidig ikke et sikret netværk."
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 10:02 #24
Routeren er: Wireless B Broadband router, model: BEFW1154. tror jeg nok, det står med meget småt....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 10:06 #25
Jeg har mulighed for: "Vis sikkerhedsindstillinger for det trådløse netværk for Linksys, hvis du konfigurerer dette netværk, anbefales det at du aktiverer sikkerhed på den trådløse router eller det trådløse adgangspunkt."
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 10:13 #26
Har du ikke en kode til dit net? En WEP eller WPA kode? Du skal sikre dig at låse dit internet så fremmede ikke kan bruge det. Hvilken firewall har du?

Jeg ved ikke lige så meget som de andre herinde så jeg prøver bare at give dem så meget information som muligt. hehe
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 10:21 #27
Jo, det har jeg, jeg valgte at trykke på det jeg før skrev og kom nu ind i denne dialogboks:

Linksys, egenskaber for trådløst netværk.

Der står:
Sikkerhedstype: Ingen godkendelse(åben)
Krypteringstype: WEP
Sikkerhedsnøgle til netværket: ************
Nøgleindeks: 1
Avatar billede viggosmor Nybegynder
31. december 2009 - 10:38 #28
Har windows firewall
Avatar billede dogan90 Nybegynder
31. december 2009 - 10:47 #29
Jeg synes også du skal ændre krypteringstypen. WEP er meget nemt at bryde. WPA2 er bedre.

Jeg ved dog ikke hvordan man ændrer den.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
01. januar 2010 - 12:51 #31
Er det det der er galt?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
01. januar 2010 - 18:03 #32
Da du åbentbart kan komme på nettet med kabel og ikke trådløst, skønt du har tilsluttet det trådløse netværk på maskinen, så prøv dette:
http://mit.bolignet-aarhus.dk/fileadmin/fileupload/Vejledninger/Vejledning_til_at_komme_p__internettet_med_Windows_Vista.pdf
Avatar billede viggosmor Nybegynder
02. januar 2010 - 15:52 #33
Der er det en lan forbindelse man skal ændre i og ikke den trådløse forbindelse...
Hvad har det at sige at man ændre det i lan forbindelsen?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. januar 2010 - 11:50 #34
Så nu ved jeg ikke hvad jeg har gjort men kan ikke komme ind i netværks og delingscenter længere, der står bare, svarer ikke....
Har virkelig brug for hjælp.....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. januar 2010 - 15:59 #35
Nå hjalp at genstarte computeren, men har stadig inegn netadgang på det trådløse netværk....
Avatar billede dogan90 Nybegynder
03. januar 2010 - 20:05 #36
Kom nu folkens. Hun har ventet på svar i lang tid. Profs, i må tråde i karakter.

Kan du ikke prøve at resette din router?
Avatar billede lindekilde Praktikant
07. januar 2010 - 09:20 #37
Hej,

Jeg har i nogle tilfælde oplevet, at en kombination af Vista/visse routere og USB adaptere ikke kan kommunikere sammen.

I eget tilfælde har jeg en Linksys Router (WRP400), 2 bærbare, 2 PC'ere med Vista med 2 USB adaptere. Den ene adapter Linksys WUSB54GS har fungeret nogenlunde på den ene PC. Den anden adapter har været umulig. Jeg har prøvet adaptere fra både Linksys, Netgear og D-Link.

Jeg har haft adskellige kontakter til Netgear Support som har opgivet :-)

Jeg har aldrig opgivet, men har fundet ud af, at Vista ikke kan hente en IP adresse fra enhender der ikke understøtter dhcp parameteren "broadcast".

Løsning: Gå ind i registreringsdatabasen (regedit) og find følgende: hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\

Find: DhcpConnEnableBcastFlagToggle (flere steder) og ret værdien til 1 (istedet for 0).

Herefter har jeg ikke oplevet flere problemer !!