Avatar billede brenly Praktikant
31. december 2009 - 11:16 Der er 6 kommentarer

1.5 TB ekstern harddisk vises ikke på computeren?

Hej derude,

Jeg er selv en nørd, og har spurgt mange om hvad årsagen kan være at jeg ikke kan få mine 1.5 eksterne harddiske til at fungere korrekt.

Problemet er: Jeg har 2 x 1.5TB harddiske. Kan ikke få det til at vises på min computer. Kan kun få til at virke af gangen, når jeg sætter den anden i, så virker den ikke, og den ligger heller ikke i disk management. Begge 2 virker fint individuelt. Og jeg har prøvet det på forskellige computer, og har samme problem, og nogle af dem, kunne slet ikke finde de 1.5tb harddiske. Har prøvet med Win xp SP3, Vista, Win 7, har samme problem.

Harddiskene er 2 x 1,5 Maxtor Basics Desktop. Samme fejl har jeg også med en Seagate på 1.5.
Har også prøvet forskellige programmer som Partion magic, men den kan heller ik finde harddisken.

Jeg har ingen problemer med 1tb harddiske, dem kan jeg sætte så mange i som jeg vil, jeg bruger alle mine USB indgange til harddiske, men det er kun de 1.5 harddiske som ikke virker optimalt. Jeg har også prøvet at fjerne alle USB indgange, og kun sat de 2 harddiske til, men samme problem.

Jeg føler ligesom at den ikke giver nok strøm til de harddiske, men jeg har fået det til at virke FINT, på en rigtig gammel IBM computer med winXP SP3, men da jeg skulle flytte, og satte det op igen, så kom problemet på den også.

Lyder meget mystisk, og håber der er nogle eksperter der kan hjælpe. Vil være meget taknemmelig.

Mvh
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 11:32 #1
De er sikkert ikke aktiverede endnu hvis de er nye!
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
31. december 2009 - 12:42 #2
Er det SATA eller IDE diske?

Hvis det er IDE, har du så husket at jumpe den ene til master og den anden til slave?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 12:48 #3
Måske? kan din bios ikke behandle så store diske!
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2009 - 12:55 #4
Undskyld den skulle ikke have været her jeg følger en lignende tråd bare indbyggede sori jeg havde et lignende med en 500 gb usb disk der var løsningen at usb ikke leverede strøm nok med et kabel med dobbelt usb i den ene ende kørte det der var ikke stik til extern strøm!
Avatar billede brenly Praktikant
31. december 2009 - 15:38 #5
Til Poko1, ja det er jo eksterne, som du har fundet ud af. Men det er 3.5 harddiske, de får jo strøm fra stikkontakten, og usb'en burde jo bare virke. Men computerne kan godt læse dem hver for sig, men computeren, kan godt fatter 4 x 1tb harddiske, men bare ikke 2 x 1.5, men kun den ene 1.5gb
Avatar billede off-line Nybegynder
31. december 2009 - 15:42 #6
Går ud fra, du bruger den medfølgende strømforsyning.
Prøv dette nye, gratis program fra Paragon. Hvis diskene
ikke kan ses der, er det gelt galt.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/

Ps. man skal registrere sig, for at får nøglen.