Avatar billede l3kris Nybegynder
31. december 2009 - 16:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lydproblemer

Jeg har netop udskiftet Win7 x64 RC med Win7 x32 Home Premium.

Nu har jeg problemer med lyden. Jeg bruger Sharkoon Majestic 5.1 (USB), hvilket ikke gav problemer i RC, men som nu kun kan spille system-lyde, altså fx ved logon. Hvis jeg bruger winamp eller blot beder kontrolpanelet om at afspille test-lyde, siger den, at lydenheden anvendes af et andet program (formentlig windows selv).

Driveren er Microsofts egen USB-audio, men jeg har ikke kunnet finde nogen opdatering til den. Jeg har også læst på nettet, at mange andre har problemer med lyden i Win7.

Har I nogen bud - inden jeg går ud og køber nyt headset?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2009 - 16:59 #1
Du har husket at installere driveren FØR du satte det i USB porten?
Avatar billede l3kris Nybegynder
01. januar 2010 - 00:54 #2
Jeg har downloadet driversoftwaren fra Sharkoons hjemmeside, men udover at installere noget software til at justere og teste lyden med, meddelte den, at der ikke var nogen egnet driver. Derfor installerede windows sin egen USB-audio driver, da den blev sluttet til.

I øvrigt - som nævnt - var der slet ingen problemer med RC.
Avatar billede l3kris Nybegynder
01. januar 2010 - 09:58 #3
John, læg lige et svar :)

Her til morgen besluttede jeg at afinstallere og geninstallere driver og software - hvilket jeg nok burde have forsøgt fra starten - og det virkede. Aner ikke, hvad der var problemet ved første installation, men nu virker det, og det er jo det vigtigste!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2010 - 15:23 #4
Kommer her :)