Avatar billede albertgf Nybegynder
02. januar 2010 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Baggrund? Forskellig størelser?

Hej Eksperten!

Jeg sidder og skal lave en Hjemmeside?

Bruger HTML-Editoren i Dreamweaver CS4..

Og laver den således at jeg sætter en .png fil som Baggrund, og bruger der efter "Transperente" billeder som links ovenpå!

Baggrunden er bygget op, sådan så at der en mur, og væg og en masse, men jeg vil gerne have billedet til at fylde hele siden!

Jeg tænkte om der evt. var et JavaScript eller bare et stykke HTML til evt at finde browserens størrelse og så linke (Eks. Ole sidder med en browser med 1280x800, så finder scriptet så ud af det og linker ham automatisk til 1280800_index.html)

Hjælp, nemme 150 point!
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2010 - 13:54 #1
http://activedeveloper.dk/articles/261/
http://activedeveloper.dk/articles/260/

Det er dog en rigtig dårlig løsning, for hverken browser- eller skærmstørrelse er en god indikator, men kan jo resize efterfølgende eller køre med "skæve" størrelse pga toolbars osv. Det bedste råd herfra må derfor være at arbejde ud fra en mindste fællesnævner og få det til at se så godt ud som muligt hos andre også samtidig.
Avatar billede albertgf Nybegynder
02. januar 2010 - 13:56 #2
Hvad tror du at det kunne være cirka (1280x800) eller større?
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2010 - 14:23 #3
det kommer nok meget an på målgruppen - jeg ville ikke umiddelbart turde sætte den så højt, nok nærmere 1024x768. men glem ikke brugernes forskellige indstillinger hvilket inden for samme skærmopløsning kan variere browservinduets størrelse meget.
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:37 #4
lukketid?