Avatar billede nomis Praktikant
04. januar 2010 - 13:34 Der er 2 kommentarer

SOAP-fejl i encoding af external reference i PHP

Jeg forsøger at benytte en SOAP-funktion, som henter detaljer om en specifik nyhed, men får en fejl retur. Jeg benytter den indbyggede SOAP i PHP5.

Den fejlmeddelelse jeg får er:
Fatal error: Uncaught SoapFault exception: [Client] SOAP-ERROR: Encoding: External reference 'https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=379485&messageId=454590' in /home/********/public_html/********/updatenews3.php:15

Min kode er:
<?php
    $login = '***';
    $password = '***';
    $client = new SoapClient(
    'https://newsclient.omxgroup.com/wsdl/DisclosureNewsService.wsdl',
    array(
        'login' => $login,
        'password' => $password
    ));
    $param = array('lastPublicationId' => 361825);
    $result = $client->fetchNews($param);
?>

Fejlen er det samme for alle lastPublicationId, hvor der er et resultat. Det er som om PHP prøver at hente et link, som er angivet i XML-svaret (den URL, som er i fejlmeddelesen), og ikke kan tilgå det. Selvom jeg har googlet fejlen, kan jeg ikke finde nogen form for løsning. Det eneste jeg finder, er at dette tilsyneladende har været en bug i PHP, som skulle være rettet fra PHP 5.2.2. Men jeg bruger jo PHP 5.2.9, så det kan næsten ikke være det.

WSDL-filen kan findes her: https://newsclient.omxgroup.com/wsdl/DisclosureNewsService.wsdl

Er der nogen, der kender til denne fejl, og ved hvordan den kan løses?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 14:22 #1
Jeg er lidt på gyngende grund, men..
Kunne det tænkes at det er en "simpel" PHP-fejl i updatenews3.php
som fejlagtigt returneres som "finere" end den er...

Det kunne dog også være &-tegnet i URL'en...
Avatar billede nomis Praktikant
04. januar 2010 - 14:31 #2
Det er i hvert fald ikke en PHP fejl i vores updatenews3.php - scriptet er helt simpelt, og hvis jeg udkommenterer linjen hvor fetchNews bliver kaldt, bliver scriptet afviklet uden problemer.

Jeg mistænker også &-tegnet i URL'en, men den URL er der vel ikke noget vi kan gøre ved? Jeg har også prøvet at tilføje følgende parametre (samt at ændre encoding til 'utf-16' og 'iso-8859-1') uden held:

        'compression' => SOAP_COMPRESSION_ACCEPT | SOAP_COMPRESSION_GZIP,
        'encoding'=>'utf-8',