Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 17:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

er der nogen der ved hvordan men genstarter sin bærbar

hej er der nogen der ved hvordan men genstarter sin bærbar, så den er som ny ved ikke hvordan man gør...

min pc er en:

windows vista
medion
model-MD 96640
processor-intel(R)core(TM)2 Due CPU  T5550 @ 1.83 GHz
hukommelse(RAM)-3,00 GB
systemtype-32-bit operativsystem
NVIDIA kontrolpanel

på forhånd tak...
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:02 #1
Du trykker på start knappen.

Derefter på den lille pil ved siden af sluk knappen nederst til højre.

Derefter trykker du på Genstart ;)
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:04 #2
Du kan også på dit tastatur holde windows flaget nede mens du trykker på R tasten.

I boksen der kommer frem skriver du: cmd

Derefter klikke du på: OK knappen

Derefter skriver du følgende og trykker enter bagefter:

shutdown -g -f -t 0
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:09 #3
altså det jeg mener er at den stater op helt fra ny som då jeg købte den :)
04. januar 2010 - 18:11 #4
<wylle>: Det du sansynligvis mener er "Factory Recover" hvor ALT bliver stillet tilbage til KØBS tidspunktet ???

RTFM - Se i manualen ?
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:12 #5
ja det er det jeg mener men har ikke manualen
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:14 #6
Fik du nogle Recovery cd'er med til din pc?
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:15 #7
kigger lige
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
04. januar 2010 - 18:15 #8
Du skal bare slukke din pc.

Start den igen og med det samme spammer du F11.

Så kommer der en boks frem der kan du gøre hvad du vil ;)
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:17 #9
nej
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:17 #10
okat det prøver jeg
Avatar billede wylle Nybegynder
04. januar 2010 - 18:30 #11
det hjalp ikke Jensen-the-best
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
04. januar 2010 - 18:37 #12
Okay, men det gjorde det ved mig :) Du har ikke fået nogle cd'er med pc'en ?
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 18:42 #13
Find denne computer / dit drev (C:, D: etc.). Højreklik og find "Formater". Håber det hjælper :)
Avatar billede kjeldaage Novice
04. januar 2010 - 18:48 #14
Medion Application & Support cden gendanner computeren til som da den så ud da du tændte den for allerførste gang. Dette gør den udfra Recovery (D) drevet på computeren. Det vil sige at alle driver og programmer vil være som da du købte computeren.
Du skal altså slukke din computer, sætte nævnte cd i og trykke på en eller anden tast, når computeren beder om det, så den starter fra cden. Så følger du instruktionerne på skærmen. Jeg ved ikke om du kan købe denne cd hos medion, hvis du ikke har den. Held og lykke. MVH Kjeld
04. januar 2010 - 19:21 #15
<sumsar1812>: Totalt Vrøvl - det kan jo ikke lade sig gøre at formatere den gren man selv sidder på...

<wylle>: NÅR du har fået systemet tilbage så STRAKS til WindowsUpdate for ALLE opdateringer; incl evt. M$ Vista ServicePack2 !!! Samme mht. (selvfølgelig!) sikkerhedsprogram + opdatering af samme...
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
04. januar 2010 - 19:26 #16
<karise_larry>

må indrømme at jeg brugte hurtigt google og har aldrig selv brugt denne metode men da det med cden allerede var forslået så jeg ingen grund til at svarer det samme igen og hvis dette virkede vil det jo være perfekt og nemmere :P
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. januar 2010 - 19:36 #17
Manualen er her: http://download1.medion.com/downloads/anleitungen/bdawim2180_96640dk.pdf

Genetablering af leveringstilstanden findes på side 90:
Hvis dit system ikke længere fungerer korrekt har du mulighed for at genetablere
leveringstilstanden.
I stedet for Windows Vista Recovery Disc, skal du bruge den medfølgende
Application/Support disk.
Begrænsninger for genetableringen
• Senere udførte konfigurationsændringer (DFÜ-/desktop-/Internet-indstilling)
og softwareinstallationer bliver ikke genoprettet.
• Senere driveropdateringer og hardwaresuppleringer tages der ikke hensyn
til.
Bemærk!
Alle data på C-drevet, også mappen „Dokumenter", som er
beregnet til brugeren, slettes. Foretag evt. sikkerhedskopiering på
drev D og på eksterne medier (Vigtigt: Læs anvisningerne på side 4
og på side 86).
Ved nulstilling vender notebooken tilbage til fabriksindstillingen. Har brugeren
foretaget installationer og konfigurationer, skal disse indlæses og udføres igen.
Udførelse af nulstilling
1. Før nulstillingen er det vigtigt at læse hele afsnittet „Systemgendannelse"
og de anførte henvisninger.
2. Ilæg Support-/Application-Disc'en og start notebooken.
3. Vælg „Boot from CD-ROM".
4. Vælg en af de angivne muligheder for at starte systemgenoprettelsen og følg
anvisningerne på skærmen.
Notebooken genstarter med de fabriksindstillede værdier.
Avatar billede wylle Nybegynder
05. januar 2010 - 19:36 #18
desværre intet af det hjalp men tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2010 - 19:59 #19
Wylle, kunne du ikke finde den CD der kom med maskinen?
Avatar billede wylle Nybegynder
06. januar 2010 - 19:00 #20
jo men den virker ikke
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 20:23 #21
Hvad virker ikke CD'en eller hvad.

Hvis vi skal hjælpe dig må du være lidt mere informativ. Den virker ikke fordi?
Avatar billede wylle Nybegynder
07. januar 2010 - 14:46 #22
riset
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2010 - 14:59 #23
De fleste PC producenter tilbyder at man kan købe en erstatnings CD mod et symbolsk beløb.

Prøv at kontakte Medion: https://www.medion.de/mailing/service_dk.php